عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین
کد خبر: 1453733
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
همزمان باهفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید؛

عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین

کانون خبرنگاران نبأ / تقی مهدوی:همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید، مزار شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور دانشگاهیان عطرافشانی و غبارروبی شد.


به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در این مراسم حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین با اشاره به آیه 23 سوره احزاب «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا/ از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند» در توصیف مؤمنان گفت: مطابق با این آیه مؤمنان افرادی هستند که نسبت به عهد خود با خداوند وفادار بوده و ایستادگی کردند و در این راه بعضی از این انسان‌های پاک شهید شده و بعضی هم منتظر شهادت هستند.

وی افزود: انسان‌های منتظر، کسانی هستند که دنباله‌رو راه شهیدان بوده و با داشتن اوصافی هم چون اقامه کننده نماز، صداقت وعدالت در انتظار ظهور امام زمان(عج) هستند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین بیان کرد: منتظران واقعی حضرت، علاقه‌مند به اجرای شعائر الهی در جامعه بوده و برای اهتزار پرچم «لااله الاالله» در تمام جهان از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی اظهار کرد: در مقابل این تلاش‌ انسان‌های پاک و واقعی، انسان‌هایی هستند که بدی‌ها را در جامعه منتشر می‌کنند که اینان افرادی گمراه و دچار ضلالت هستند.

مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به مقام شامخ شهدا گفت: شهدای گمنام، در زمین مجهول، ولی در آسمان‌ها معروف و در نزد پروردگارشان در رحمت الهی به سر می‌برند.

یادآور می‌شود، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، میزبان چهار شهید گمنام دفاع مقدس است.

captcha