‌مصداق قرآنی شکرگزاری والدین با پاسداشت مقام سالمندان محقق می‌شود
کد خبر: 1455839
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۲

‌مصداق قرآنی شکرگزاری والدین با پاسداشت مقام سالمندان محقق می‌شود

اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ شهرستان هندیجان اظهار کرد: به‌منظور گرامیداشت مقام سالمندان،‌ طرح سلامت سالمندان در هندیجان برگزار شد.

بهمن قنواتی،‌ مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ شهرستان هندیجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی (ایکنا) از خوزستان،‌ با اشاره به هشتم مهر و لزوم اهمیت گرامیداشت مقام سالمندان در جامعه، گفت: به‌مناسبت پاسداشت مقام ارزشمند سالمندان،‌ طرح سلامت سالمندان در این شهرستان برگزار شد.

وی گفت:‌ طرح سلامت سالمندان در دو مرحله با دعوت یکی از پزشکان شهرستان هندیجان و با حضور تعدادی از سالمندان در محل کمیته امداد این شهرستان انجام شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) هندیجان در این خصوص، اظهار کرد: در مرحله اول سالمندان مورد ویزیت پزشک قرار گرفته و تعدادی از آنها که نیاز به مراجعه به مراکز درمانی دیگر داشته‌اند به مراکز مربوطه معرفی شده‌اند.

قنواتی ادامه داد:‌ همچنین از سالمندان مراجعه‌کننده آزمایش‌های لازم انجام شد و از آنها خواسته شد جهت ادامه طرح سلامت سالمندان، نتیجه مراجعه به مراکز درمانی را به واحد آموزش خانواده کمیته این شهرستان گزارش دهند. همچنین آموزش‌های لازم در رابطه با تغذیه سالم به سالمندان،‌ توسط پزشک مربوط داده شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ شهرستان هندیجان با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند سالمندان در زندگی هر یک از افراد، اظهار کرد: زندگی امروزه هر یک از افراد جامعه به نوعی زاده تأثیر نقش اساسی سالمندان امروز است.

وی گفت: نظر به اینکه در جوامع کنونی شکاف جدایی بین سالمندان و جوانان به‌وجود آمده،‌ اهمیت مقوله توجه به سالمندان بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه و ترمیم است.

قنواتی با گذری بر لزوم تعامل جوانان با سالمندان، ادامه داد: جوانان جامعه نباید به‌گونه‌ای رفتار خود را در رابطه با سالمندان تثبیت کنند که در سالمندان این روحیه تقویت شود که آنها از جریان زندگی دیگر افراد جامعه و به‌ویژه جوانان، دوره شده‌اند و تنها گوشه‌گیری و دوری از مشارکت در محیط پیرامون را به سبب ناتوانی و سالمندی برای آنها تعریف کرد، زیرا سالمندان امروز نقش‌آفرینان دیروز زندگی همین جوانان‌ هستند.

مدیر کمیته امام خمینی(ره) شهرستان هندیجان گفت: به همین منظور و همزمان با روز سالمند طرح اکرام سالمندان در شهرستان هندیجان اجرا می‌شود. در اجرای طرح اکرام سالمندان، فرماندار شهرستان هندیجان، امام جمعه و مدیر کمیته امام خمینی(ره) این شهرستان حضور دارند که با حضور در منازل سالمندان با اعطای هدایایی به سالمندان سنت زیبای احیای جایگاه ارزشمند سالمندان را به نوبه خود احیا خواهند کرد.

به گفته وی هم‌اکنون بالغ بر 600 سالمند تحت نظارت کمیته امام خمینی (ره) شهرستان هندیجان قرار دارند.

captcha