عید قربان نمایشگاه عظمت انسان است
کد خبر: 1456606
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
امام جمعه موقت قزوین:

عید قربان نمایشگاه عظمت انسان است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه عید قربان، نمایشگاه عظمت انسانی است که به مقام تسلیم راه یافته است گفت: حضرت ابراهیم(ع) نه تنها خود بلکه جان، مال و فرزندش را در راه خدا قربانی کرد.

حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قزوین ، اظهار کرد: عید قربان ماجرای بسیار شگفت‌‎انگیزی در آمیزه های دینی دارد و از دیدگاه قرآنی ، این عید نمایشگاه عظمت انسانی است که به مقام تسلیم راه یافته است.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) نه تنها خود بلکه جان، مال و فرزندش را در راه خدا قربانی کرد به همین دلیل این پیامبر بزرگوار اولین کسی است که به مقام تسلیم و قرب الهی رسیده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های قزوین با اشاره به فضلیت قربانی کردن افزود: در حج تمتع قربانی کردن یکی از وظایف شرعی و واجب به شمار می رود و از این حیث قربانی کردن بسیار فضلیت و ثواب دارد از سوی دیگر صحنه کربلا نمونه بارز قربانی کردن امام حسین(ع) در برابر خواست خداست که هریک به  شکلی نشان دهنده اجرای فرمان دستورات الهی هستند.

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: خداوند در زمان کهنسالی از ابراهیم(ع) درخواست کرد تا فرزندش را قربانی کند این در حالی بود که والدین در زمان پیری بیشتر به فرزندان احتیاج دارند از این رو آن پیامبر بزرگوار با عمل به دستور الهی توانست به اوج اخلاص و بندگی برسد.

وی با اشاره به اینکه عید قربان عید قربانی کردن نفس‌ها و هوس‌ها است ، تأکید کرد: عید قربان در انسان‌ها تحول روحی ایجاد می کند تا به زندگی نگاه دوباره‌ای داشته باشند و فداکاری حضرت ابراهیم(ع) و ذبح گوسفند به معنای این است که او را در معرض امتحان الهی قرار دهد تا بتواند بر هوای نفس خویش غلبه کند.

امام جمعه موقت قزوین در پایان یادآور شد: عید قربان سبب دوری از گناه، تقویت تقوای الهی و در نهایت نزدیکی به خداوند می شود از سوی دیگر در عید قربان با تقسیم کردن قربانی بین نیازمندان دستگیری از مستمندان نیز به عنوان یک سنت الهی انجام می شود.

captcha