کنگره حج، نماد وحدت و عزتمندی جهان اسلام است
کد خبر: 1456616
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
حجت‌الاسلام عابدینی:

کنگره حج، نماد وحدت و عزتمندی جهان اسلام است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه کنگره حج، نماد وحدت و عزتمندی جهان اسلام است، گفت: باید از فرصت حج برای برائت از مشرکین و ایجاد وحدت در جهان اسلام استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز، 11  مهر در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف حج و برائت از مشترکین ایجاد وحدت پایدار در جهان اسلام است.

وی با اشاره به برگزاری دعای عرفه، افزود: عرفه تاب بدانجا دارای ارزش معنوی است، که  تأکید شده کسانی که در شب قدر آمرزیده نشده‌اند میتوانند از این روز برای بخشش گناهان خود استفاده کنند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سخنان نخست وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل، بیان کرد: مسئولین دستگاه دیپلماسی کشور باید جواب قاطعی به یاوه گویی‌های دیوید کامرون بدهند تا دیگر شاهد تکرار این ‌گونه فحاشی ها نباشیم.

وی با بیان اینکه  اقتدار، عزت و عظمت مسلمین در همه دنیا زبانزد است، عنوان کرد: رمز این اقتدار و عزت که برآمده از دفاع مقدس مردان و زنان ایرانی است به دنیا معرفی و شناسانده شود.

خطیب موقت نماز جمعه قزوین بی بصیرتی را علت وقوع حادثه کربلا دانسته و ادامه  داد: آنچه باعث بروز حادثه کربلا شد بی‌بصیرتی کوفیان در حمایت از مسلم‌ابن عقیل بود و ملت ایران نیز در فتنه 88 با الگوگیری از این حادثه تاریخ ساز، از فتنه سیربلند بیرون آمدند.

حجت‎‌الاسلام عابدینی با اشاره به پیروزی ملت یمن، این پیروزی را برگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانسته و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران ریشه در توحید، قرآن، ولایت و فطرت انسانی دارد.

captcha