پیکر خلبان شهید علی‌احمد فرخی در خرم‌آباد تشییع شد
کد خبر: 1460329
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

پیکر خلبان شهید علی‌احمد فرخی در خرم‌آباد تشییع شد

گروه اجتماعی: پیکر سرتیپ خلبان شهید علی‌احمد فرخی که در سانحه سقوط هواپیمای نیروی انتظامی در زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمده است صبح امروز در خرم‌آباد تشییع و به زادگاهش انتقال داده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، پیکر سرتیپ خلبان شهید علی‌احمد فرخی که در سانحه سقوط هواپیمای نیروی انتظامی در زاهدان به درجه رفیع شهادت نائل آمده است صبح امروز چهارشنبه، 23 مهرماه در خرم‌آباد تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید صبح امروز چهارشنبه، 23 مهر رإس ساعت 9 صبح در مقابل ستاد فرماندهی انتظامی استان لرستان آغاز شد و برای خاک‌سپاری به زادگاهش شهرستان الشتر انتقال داده می‌شود.

حجت‌الاسلام اصغر دانشی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی لرستان در مراسم تشییع خلبان شهید علی‌احمد فرخی که امروز، 23 مهر در خرم‌آباد انجام گرفت با تسلیت شهادت این خلبان شهید اظهار کرد: ما شاکر نعمت‌های خداوند که زبانمان از بیان آن قاصر است، هستیم.
وی با بیان این‌که امروز مرکز سربازان آقا امام زمان(عج) به بوی مشک و عنبر معطر شده است، ادامه داد: تعبیر پیامبراکرم(ص) این است که کسی‌که در راه خدا زخمی بر بدنش وارد شود در روز قیامت سر تا پایش با همان زخم، به مشک و عنبر معطر می‌شود لذا امروز فضای نیروی انتظامی از خون شهید خلبان خودش معطر شده است.
حجت‌الاسلام دانشی عنوان کرد: امروز در این مرکز سربازی امام زمان(عج) پیکر یکی از عاشقان آن حضرت تشییع می‌شود که به پیشگاه مقام معظم رهبری، مردم استان لرستان و نیروهای مسلح به‌ویژه نیروی انتظامی که امروز همه عزادار این شهید هستند، تسلیت عرض می‌کنم.

وی با بیان این‌که بچه‌های استان لرستان امروز افتخار دارند که در سراسر ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه نیروی مسلح نقش تأثیرگذاری دارند، افزود: شهید خلبان فرخی و 6 شهید هم‌رزمش با چشم باز با معرفت و اطاعت از خدا گام برداشته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی لرستان یادآور شد: امروز نیروی مسلح ما آن‌چنان قوی است که دشمن جرأت مقابله با آن‌ها را ندارد.

وی با اشاره به مقام جاه و جلال شهید فرخی که امروز جان جان او در طبق اخلاص است، عنوان کرد: دورود خداوند بر شما نیروهای مسلح که آیه 200 سوره آل عمران  با این مضمون که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید، صبر کنید و ایستادگى ورزید و مرزها را نگهبانى کنید و از خدا پروا نمایید، امید است که رستگار شوی» را معنا کرده‌اید و این دستور قرآن را برای صیانت و حفاظت از این مرز و بوم به‌کار گرفته‌اید.
دانشی گفت: زبان ما الکن است که بگوییم مؤمن واقعی در این کره عالم کسی است که به آیه 218 سوره بقره که می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَالَّذِینَ هَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أُوْلَـئِکَ یَرْجُونَ رَحْمَتَ اللّهِ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ؛ کسانی که ایمان آورده اند و آنان که مهاجرت کرده اند و در راه خدا جهاد، نموده اند ، به رحمت خدا امید می دارند و خدا آمرزنده و مهربان است» عمل کند این درحالی است که شهید فرخی و 6 شهید دیگر و بقیه شهدای ما این جمله یوسف پیامبر که در آیه 101 سوره یوسف «رَبِ‌ّ قَدْ ءَاتَیْتَنِـی مِـنَ الْمُـلْکِ وَعَلَّــمْتَنِی مِـن تَأْوِیلِ الْأَحَادِیثِ فَاطِرَ السَّمَواتِ وَ الْأَرْضِ أَنتَ وَلِی‌ّ فِی الدُّنْیَا وَ الْأَخِرَةِ تَوَفَّنِی مُسْلِماً وَ أَلْحِقْنِی بِالصَّالِحِینَ؛ یوسف گفت: پروردگارا؛ تو مرا (بهره‌ای) از حکومت دادی و از تعبیر خواب‌ها به من آموختی. (ای) پدید آورنده‌ی آسمان‌ها و زمین، تنها تو در دنیا وآخرت مولای منی، مرا تسلیم خود بمیران و مرا به شایستگان ملحق‌فرما» و با توجه به تعبیر امام سجاد(ع) در آن این است که شهید فرخی با چشم باز، معرفت و اطاعت از خدا و پیغمبر خدا این راه را انتخاب کرده است.

حجت‌الاسلام دانشی با بیان این‌که پیامبراکرم(ص) فرمود سوره هود مرا پیر کرد، افزود: در ادامه خداوند به پیغمبر می‌گوید: پروردگار مرا توصیه به صبر کرد و فرمود: آن کسانی هم که به همراه تو هستند ای پیغمبر باید صبر پیشه کنند.
مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی لرستان خانواده شهید فرخی را مصداق کوه دانست و ادامه داد: این استقامت و استواری قرار است که کمر استکبار را بشکافد و در راه انقلاب پرچم امام زمان(عج) را در همه عالم برافشاند و این در حالی است که این انقلاب استقامت و بردباری می‌خواهد و امروز می‌توانیم بگوییم که نیروی انتظامی و نیروهای مسلح ما استقامت یک شهید نه بلکه هزاران شهید خود را در طبق اخلاص می‌گذارد.
وی با بیان این‌که نیروهای مسلح ما آن قدر قدرتمند هستند که دشمن نمی‌تواند گوشه چشمی به آن داشته باشد، عنوان کرد: امروز مسئولان و مردم برای تشییع پیکر و بدرقه شهید آمده‌اند در صورتی‌که امروز در چهار گوشه کشور فرزندان لرستان امنیت کشور را تامین می‌کنند این در حالی است که امنیت ایلام، کرمانشاه، مازندران، یاسوج را فرزندان لرستان تامین می‌کنند.

یادآور می‌شود، هواپیمایی توربو متعلق به نیروی انتظامی با هفت سرنشین که جهت انجام مأموریت ستادی به استان سیستان و بلوچستان عازم بود، حدود ساعت 20 شب شنبه، 19 مهرماه جاری در حوالی کرمان ـ سیستان ارتباط رادیویی اش قطع شد و بعد از عملیات جست‌وجو و امداد و نجات  لاشه هواپیما صبح یکشنبه، 20 مهرماه در منطقه نصرت‌آباد کشف شد که سرتیپ علی‌احمد فرخی خلبان این هواپیما از استان لرستان بود.

captcha