شهدای انقلاب زمینه شکل‌گیری بیداری اسلامی را فراهم کردند
کد خبر: 1461025
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
امام جمعه موقت قزوین:

شهدای انقلاب زمینه شکل‌گیری بیداری اسلامی را فراهم کردند

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی زمینه شکل‌گیری بیداری اسلامی را فراهم کردند، گفت: شهید رفیعی با صبر و استقامت و در شرایط سخت به‌خاطر باور به ایمان و اعتقادهایش سال‌ها ایستادگی کرد تا جایزه شهادت خود را از خداوند گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در یادواره جانباز شهید دکتر محمود رفیعی که عصر دیروز، 25 مهرماه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) چوبیندر برگزار شد، اظهار کرد: درباره شخصیت‌های بزرگی که دارای شهامت، رشادت و جوانمردی‌های بسیاری هستند به آسانی نمی‌توان سخن گفت و باید برای شهیدی همچون محمود رفیعی یک دهه همایش مستمر و پی در پی صورت گیرد تا هر فردی که از ایشان چیزی میداند بتواند آن را ارائه کند.

وی افزود: با مرور زندگی شهید رفیعی این موضوع اثبات می‌شود که ایشان در طول زندگی خود بارها از سوی خداوند متعال مورد امتحان و آزمایش الهی قرار گرفته و در این زمینه سربلند و سرافراز بیرون آمده‌اند تا توانستند امروزه برای دیگران یک الگو و سرمشق باشند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به ویژگی‌های بارز بندگان خاص خداوند عنوان کرد: افرادی که پیوسته مورد توجه و محبت خداوند هستند در درجه اول به او ایمان راسخ دارند به‌طوری که ایمان آن‌ها در زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: ایمان آوردن با مسلمان شدن متفاوت است زیرا مؤمنان همواره در تلاش برای افزایش درجه ایمان خود هستند و زمانی‌که نام خداوند تلاوت می شود دلهای آنان از سر شوق و عظمت الهی به لرزه می افتد همچنین مومنان با تلاوت آیات قرآنی مراتب ایمان آن ها قوت گرفته و محکم می شود.

به گفته حجت الاسلام عابدینی، مومنان با توکل به خداوند مهربان در همه شرایط زندگی به او تکیه کرده و اعتماد دارند  و از نیرنگ و دروغ فاصله گرفته و با نیکویی وارد میدان نبرد با دشمن شدند که نتیجه آن پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: افرادی همچون شهید رفیعی با حفظ آرمان زمینه را برای بیداری اسلامی فراهم کردند و با  اعمال صالح و محبت به اهل بیت(ع) در دل بندگان خدا جای گرفتند و با ادامه این روند توانستند معرفت الهی را در جهان نشر و گسترش دهند.

حجت‌الاسلام عابدینی تأکید کرد: فردی که در مسیر خداوند حرکت می‌کند همواره به‌دنبال اندیشه و حضور به جا و به موقع در انجام فعالیت‌های نیک است و این بهترین ویژگی است که از یک مؤمن خداجو صادر می‌شود.

‌‌‌وی در ادامه گفت: افرادی که موعظه های نیک الهی را می شنوند و از کنار آن بی تفاوت می گذرند یا منابع الهی را اتخاذ می کنند ولی در زندگی خود آن را الگو قرار نمی دهند همچون مردگانی هستند که در خاک خفته اند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: افرادی که در تشخیص  فعالیت‌های خوب از بد ضعیف عمل می‌کنند و خوبی‌ها را نادیده می‌گیرند نیز جزء دسته مردگان هستند.‌

وی افزود: این افراد با چشم و گوش حیوانی زندگی کرده و درکی از حقایق ندارند چرا‌که مؤمن باید نسبت به اهل بیت(ص) معرفت داشته‌اند و تحت تأثیر آنان قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام عابدینی جهاد در راه خدا و علم و دانش را از دیگر ویژگی‌‌های مؤمنان برشمرد و اظهار کرد: شهیدان انقلاب در 8 سال دفاع مقدس برای حفظ دین، شرافت و پایداری اسلام تلاش کردند زیرا طبق فرمایش خداوند هر فردی که شایستگی  جهاد داشته باشد دری از درهای بهشت به سویش باز خواهد شد.

وی ادامه داد: مؤمنان همیشه در تلاش کسب برای یاد‌گیری و یاد دادن هستند تا توسعه انسانی پیدا کنند به این منظور که، در هر پست و مقامی که باشند به تحصیل ادامه می‌دهند از سوی دیگر، مؤمنان فقط به ائمه اطهار(ع) ارادت بدون دانش ندارند همچون شهید رفیعی که در این زمینه همواره مطالعه می‌کرد.

امام جمعه موقت قزوین عنوان کرد: صبر و استقامت شهید رفیعی قابل ستایش است زیرا در شرایط سخت بخاطرباور به ایمان و اعتقادهایش سالها ایستادگی کرد تا «جایزه شهادت» خود را از  خداوند گرفت.

captcha