واقعه عاشورا موجب تداوم مکتب اسلام شد
کد خبر: 1464891
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
دبیر فراکسیون نخبگان مجلس:

واقعه عاشورا موجب تداوم مکتب اسلام شد

گروه اجتماعی: میرگلوبیات با اشاره به اینکه ماه محرم و قیام اباعبدالله الحسین(ع) نماد مبارزه با فساد و ظلم ستیزی است، گفت: عاشورای حسینی باعث حفظ مکتب دین مبین اسلام شد، بنابراین باید از ایجاد بدعت‌های نادرست جلوگیری کرد.

شهلا میرگلوبیات، منتخب مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به اینکه ماه محرم و قیام اباعبدالله الحسین(ع) نماد مبارزه با فساد و ظلم‌ستیزی است، بیان کرد: این ماه نقطه عطفی در بیداری مسلمانان آزاده جهان در برابر ظلم و ستم دشمنان به‌شمار می‌رود.

الگوگیری از منش و سیره سالار شهیدان ضروریست

وی با اشاره به اینکه الگوگیری از منش و سیره این امام مظلوم در زندگی ضروری است، اظهار کرد: اهداف والای واقعه کربلا باید به نسل جوان جامعه منتقل شود.

دبیر فراکسیون نخبگان مجلس تصریح کرد: عاشورای حسینی باعث حفظ مکتب دین مبین اسلام شد، بنابراین باید از ایجاد بدعت‌های نادرست جلوگیری کرد.

میرگلوبیات با بیان اینکه مردم باید با پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دینی ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) باشند، اظهار کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای احیای امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

اجرای امر به‌معروف؛ ضامن تعالی اجتماعی و انسانی

منتخب مرم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به اینکه نهادینه شدن این فرهنگ ناب مورد تأکید دین اسلام است، تصریح کرد: امت اسلامی با اجرای این دو اصل به تعالی اجتماعی و انسانی دست می‌یابد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: واقعه عاشورا مهمترین حماسه تاریخ جهان اسلام به‌شمار می‌رود و مسلمانان آزاده با پاسداشت ارزش‌های دینی همواره از آن دفاع و حفظ کرده‌اند.

captcha