قرآن بر اساس الگوی الهی در همه ابعاد جامعه نهادینه شود
کد خبر: 1471439
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶
آیت‌الله صفایی‌بوشهری؛

قرآن بر اساس الگوی الهی در همه ابعاد جامعه نهادینه شود

گروه فعالیتهای قرآنی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر گفت: قرآن بر اساس الگوی الهی در همه ابعاد جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌‌‌‌‌ جمعه بوشهر یکشنبه، 18 آبان در دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان بوشهر که با حضورمحمد انجم‌ شعاع، معاونت هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، سید اسماعیل موسوی، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداربوشهر، حمیده ماحوزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، رمضانی، نماینده خبرگزاری بین المللی قرآن شعبه بوشهر و جمعی از فعالان و اساتید قرآنی و مسئولان استانی برگزار گردید، در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و تشکر از زحمات تلاشگران عرصه دین به ویژه حوزه فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بارها این نکته را تذکر داده‌اند، اگر بخواهیم یک نظام موفق داشته باشیم که در تمامی عرصه‌ها بتواند بر اساس الگوی الهی، پیشرفت داشته باشد، باید قرآن را در همه ابعاد در جامعه نهادینه شود.

شورای توسعه فرهنگ قرآنی یکی از خیرات و برکات برای نظام است

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه، اگر جامعه ما می‌خواهد موفق باشد باید دارای مدیریت قرآنی باشد، افزود: اگر ما بهترین مدیریت را داشته باشیم اما قرآنی نباشد، قطعاً مدیریت موفقی نخواهد بود و شورای توسعه فرهنگ قرآنی را یکی از خیرات و برکات اخیر نظام دانستند.

جامعه‌ اسلامی با مدیریت قرآنی موفق خواهد شد

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر بیان کرد: استان بوشهر را باید الگوی مدیریت قرآنی کشور قرار دهیم چون از دیرباز استانی قرآنی بوده و در تاریخ، قاریان بزرگی به کشور معرفی کرده است و جامعه‌ اسلامی موفق خواهد بود که جامعه‌ قرآنی باشد و مدیریت قرآنی شود.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: الحمدلله هم اینک ما در جامعه، هم به نظام اسلامی و قرآنی و هم به رهبریت دینی متنعّم هستیم و تشتت برنامه‌ها در عرصه‌های قرآنی باید ساماندهی شود و شورای توسعه فرهنگ قرآنی موظف است که فضای قرآنی و توسعه آن را ساماندهی کند.

نامگذاری روزی به عنوان «روز قرآن» در استان بوشهر

امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه باید در استان بوشهر پروژه‌های نوین قرآنی داشته باشیم، بیان کرد: به زودی در استان بوشهر روزی به عنوان «روز قرآن» خواهیم داشت که یکی از برنامه‌های این روز، گرامیداشت تلاشگران عرصه قرآن است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری یکی دیگر از پروژه های نوین قرآنی که در استان برگزار خواهد شد را محفل بزرگ قرآنی عنوان نموده و اظهار داشتند: کوشش می شود که این محفل بزرگ قرآنی به صورت سالیانه قبل از آغاز ماه محرم تشکیل شود که اولین جلسه آن به عنوان قرائت آیات حسینیه توسط قاریان بزرگ و تفسیر آن برگزار خواهد شد.

لزوم حمایت از نوجوانان قرآنی ممتاز

این استاد درس اخلاق در قرآن کریم در پایان تاکید کرد: در استان بوشهر ضروری است که از نوجوانان قرآنی ممتاز حمایت شود که هم اینک این کار توسط دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر انجام می‌پذیرد و در فضای تولید منابع انسانی قرآنی، تولید نرم افزارها و تولید کتب قرآنی باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

یادآور می شود، در ادامه این آئین در خصوص تدوین جامع نقشه راهبردی و قرآنی در استان بوشهر، تشکیل کمیته های تخصصی، تخصیص بخش دوم بودجه استانی جهت فعال سازی موسسات و شورای های قرآنی شهرستانی بحث و تصمیاتی گرفته شد.

captcha