زنگ نماز در بعضی مدارس جدی گرفته نمی‌‎شود
کد خبر: 1474894
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
امام جمعه ملکان:

زنگ نماز در بعضی مدارس جدی گرفته نمی‌‎شود

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام حافظ زمانی با بیان اینکه در بعضی مدارس زنگ نماز جدی گرفته نمی‌‎شود، افزود: اقامه این فریضه واجب نیازمند تعمیق و فرهنگ‎‏سازی دردوران کودکی است که مدارس در این خصوص نقش برجسته‎‏ای دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، جلسه ائمه جماعات مدارس شهرستان ملکان امروز، 28 آبان در محل اداره آموزش و پرورش این شهرستان تشکیل شد.

حجت‌الاسلام عادل قربانزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان در این جلسه بر حضور یک نفر روحانی به‌عنوان امام جماعت در مدارس تأکید کرد و گفت: اینکه دانش‌‏آموزان بتوانند به صورت مستقیم با روحانیت ارتباط داشته باشند به نوبه خود نقش بسیاری در رشد دینی آنان دارد.

حجت‌الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه شهرستان ملکان نیز در جمع ائمه جماعت مدارس با بیان اینکه در بعضی مدارس زنگ نماز جدی گرفته نمی‌‎شود، افزود: اقامه این فریضه واجب نیازمند تعمیق و فرهنگ‎‏سازی دردوران کودکی است که مدارس در این خصوص نقش برجسته‎‏ای دارند.

وی ادامه داد: زنگ نماز در مدارس، عادت برای اقامه نماز در اول‏‎وقت است که  دانش‌‎آموز با این زنگ می‌‎فهمند چیزی بالاتر از اقامه نماز اول‌وقت نیست.

ایرج هاتفی، رئیس آموزش و پرورش ملکان هم در این جلسه اظهار کرد: از ۲۱۵ مدرسه این شهرستان تنها در ۱۴مدرسه نمازخانه وجود دارد؛ چراکه اکثر مدارس این شهرستان فرسوده هستند و تراکم بیش از حد دانش‎آموز در مدارس یکی از مشکلات عمده آموزش و پرورش است که باید با احداث مدارس جدید نسبت به احداث نمازخانه نیز اقدام جدی صورت گیرد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
میلاد
|
-
|
۱۳۹۳/۰۸/۲۸ - ۱۶:۰۳
0
0
سوژه جالبیه
لطفا در سطح کلان این زنگ نماز رو پیگیری کنید
captcha