آشنايی با «يوسف قاسمی»؛ قاری توانمند زنجانی
کد خبر: 1989812
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۱
معرفی فعالان قرآنی استان زنجان/9

آشنايی با «يوسف قاسمی»؛ قاری توانمند زنجانی

گروه فعاليت‌های قرآنی: «يوسف قاسمی»، قاری توانمند زنجانی نخستين كسی است كه در تاريخ مسابقات قرآنی استان زنجان موفق به كسب مقام اول كشوری شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه زنجان، «يوسف قاسمی»، قاری و مدرس قرآن، نخستين كسی است كه در تاريخ مسابقات قرآنی استان زنجان موفق به كسب مقام اول كشوری شد و می‌توان از او به‌عنوان كسی ياد كرد كه بعد از 20 سال وقفه در حوزه قرآنی استان ديدگاه مسئولان كشور را نسبت به اين حوزه در استان زنجان تغيير داد.
اين قاری قرآن، موفقيت خود را در درجه اول حاصل زحمات پدر و مادر خود دانست و گفت: من در خانواده‌ای مذهبی تربيت يافتم و با توجه به علاقه ذاتی به قرآن و استعدای كه خداوند در اين زمينه عطا كرده بود، از همان دوران كودكی و نوجوانی وارد وادی قرآن شدم و در ادامه به‌طور تخصصی به رشته قرائت قرآن پرداختم كه در اين راستا پدر و مادرم را اولين اساتيد خود می‌دانم و از آن عزيزان و همچنين همسرم كه بهترين حامی من در اين راستا هستند قدردانی می‌كنم.
وی اظهار كرد: بيش از 15 سال است كه به‌طور جدی وارد وادی قرآن شده‌ام و به‌طور تخصصی به رشته قرائت پرداخته‌ام كه در اين راستا از محضر اساتيد متعددی در سطح استان و كشور استفاده كرده‌ام كه از آن ميان استاد «كفعمی» كه حق بزرگی بر همه قاريان استان زنجان دارد مهمترين استاد من در قرائت قرآن بود كه «اختلاف قرائت» را در محضر ايشان تلمذ كرده‌ام.
قاسمی از اساتيد خود ياد كرد و افزود: اساتيد متعددی در سطح استانی و كشوری مرا در اين مسير ياری كرده‌اند به طوری كه در سطح استانی از محضر اساتيدی چون «محمود رنگرز»، «انصاری»، «محمدمسعود اسماعيلی» و به‌ويژه استاد «تقی نصيری» استفاده كرده‌ام و در سطح كشوری نيز از محضر استاد «احمد ابوالقاسمی» تلمذ كرده‌ام.
لازم به ذكر است اين قاری قرآن در مسابقات قرآنی در سطح استانی، منطقه‌ای و كشوری موفق به كسب مقام‌های برتر شده‌است كه از آن جمله می‌توان به كسب مقام اول مسابقات كشوری دانش‌آموزی، مقام اول در مسابقات دانشجويان سراسر كشور، مقام دوم مسابقات كشوری رشته ترتيل سازمان اوقاف، مقام دوم مسابقات كشوری در رشته قرائت سازمان اوقاف و مقام اول در چندين دوره مسابقات منطقه‌ای و استانی اشاره كرد.
همچنين «قاسمی» نخستين قاری اعزامی از استان زنجان به ساير كشورها جهت تبليغ، تدريس و قرائت است.
وی توكل به خداوند، توسل به دو ثقل اكبر و اصغر يعنی قرآن و عترت و تلاش بسيار خود را عامل موفقيتش عنوان كرد.
اين قاری قرآن اظهار كرد: هميشه برنامه ذهنی من برای فعاليت‌های قرآنی و تحصيلی خود كسب بهترين و اولين جايگاه بود، بر همين اساس با تلاشی كه داشتم از همان دوران ابتدايی تا پايان تحصيلم در دانشگاه همواره شاگرد و دانشجوی ممتاز بودم و اين را از بركات انس با قرآن می‌دانم.
قاسمی اذعان كرد: من از نوجوانی به‌ كار تدريس علاقه‌مند بودم و تدريس را از سن 13 سالگی در حوزه قرآن شروع كردم و اكنون نيز مشغول فعاليت‌های علمی و تحقيقی بيشتر در حوزه قرآن، زبان انگليسی و به‌كارگيری اين زبان در بعد اسلامی و تدريس تخصصی قرائت قرآن هستم.
لازم به يادآوری است كه اين قاری قرآن موفق به اخذ ديپلم در رشته رياضی و اخذ مدرك تحصيلی كارشناسی زبان انگليسی از دانشگاه علامه «طباطبايی» شده‌است و اكنون نيز از رشته تحصيلی خود در حوزه قرآن بهره می‌گيرد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۱۸:۵۳
0
0
سلام روزتون بخیر .ببخشید من از قم خدمتتون پیام میدم.یه کاری با حاج یوسف دارم خیلی وقته دنبالشم .یه کار واجب حیاطی دارم باهاشون 09394849840 این شمارمه یا بدین یهش بهم زنگ بزنه یا شمارشو برام بفرستین.ممنون میشم اگه همکاری کنین.یاعلی
captcha