انتشار ماهنامه «شاهد ياران» با عنوان «ستاره درخشان»
کد خبر: 2006321
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۹

انتشار ماهنامه «شاهد ياران» با عنوان «ستاره درخشان»

شماره 59 ماهنامه «شاهد ياران» يادمان شهيد عبدالعلی مزاری با عنوان «ستاره درخشان» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه خبری نويد شاهد، شماره 59 ماهنامه شاهد ياران، يادنامه شهيد عبدالعلبی مزاری با عنوان «ستاره درخشان» منتشر شد.
«خامه‌يار» سردبير شاهد ياران در ديباچه اين شماره چنين نگاشته است: شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالعلی مزاری بنيان‌گذار حزب وحدت اسلامی افغانستان همچون شهيد صدر اول و شهيد صدر دوم و شهيدان خاندان حكيم در عراق، شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين سيد عارف حسينی رهبر شيعيان پاكستان، شهيد حجت‌ا‌لاسلام والمسلمين سيد عباس موسوی دبير كل حزب‌الله لبنان، شهيد سيد حسين الحوثی رهبر شيعيان يمن و شهيد دكتر فتحی‌الشقاقی و شهيد شيخ احمد ياسين از بنيان‌‌گذاران جنبش اسلامی فلسطين يكی از نشانه‌های درخشان و برجسته راه استقلال و آزادی و سرفرازی امت اسلامی در اين سرزمين مقاوم بوده است. او همان‌گونه كه در حيات خود اين دلاوران نستوه و طاغوت ستيز را همراهی و همفكری كرد، با نثار خون خود به يكی از مصاديق بارز «والشهداء عند ربهم لهم اجرهم و نورهم» تبديل شد.
در ادامه مطالب اين شماره اجازه‌نامه امام (ره) به شهيد مزاری در امور حسبيه و شرعيه، انتقاد شديدالحن امام‌خمينی(ره) به دخالت‌های شوروی در امور داخلی ايران و افغانستان، بيانات مقام معظم رهبری در پی ترور شهيد مزاری، پيام آيت‌الله العظمی قربان‌علی‌ محقق كابلی در ارتباط با شهادت شهيد مزاری، اطلاعيه تسليت جامعه مدرسين حوزه علميه قم به مناسبت شهادت شهيد مزاری و... كار شده است.
گفت‌وگوی شاهد ياران با زينب مزاری، فرزند شهيد، يكی از مطالب خواندنی اين شماره از شاهد ياران به حساب می‌آيد، در بخشی از اين گفت‌و‌گو می‌خوانيم: پدرم نسبت به بيت‌المال بيش از اندازه تعصب داشت، او با چشم می‌ديد كه خانواده و برادرزاده‌های او در فقر و تنگدستی زندگی می‌كنند، ولی هيچ‌وقت از پول بيت‌‌المال به آنها كمك نمی‌كرد، به مادرم و عمه‌ام می‌گفت: كار كنيد... گليم و قالی ببافيد و هزينه زندگيتان را تامين كنيد. از من انتظار كمك نداشته باشيد. اين خاطره را زياد از مادر و مادربزرگم شنيده بودم...
مروری بر روابط ايران و افغانستان در نيم‌قرن گذشته، فرازهايی از سخنان شهيد مزاری در مناسبت‌های مختلف، نگاهی به روند تكاملی حزب وحدت اسلامی در افغانستان، بازنگری مبانی فكری شهيد مزاری در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ احمد عليزاده از ديگر مطالب پنجاه و نهمين شماره از شاهد ياران است.
مطلب پايانی اين شماره شاهد ياران شعری از موسوی گرمارودی در وصف شهيد مزاری و شعر ديگری از موحد بلخی است.
شماره 59 شاهدياران، يادمان شهيد عبدالعلی مزاری به سردبيری عباس خامه‌يار و با قيمت 1100 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
captcha