حل مسئله فلسطين نيازمند جمع‌بندی واحد و روشن شدن حقايق تاريخی است
کد خبر: 2067820
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۵

حل مسئله فلسطين نيازمند جمع‌بندی واحد و روشن شدن حقايق تاريخی است

گروه سياسی: موضوع فلسطين مهم‌ترين و محوری‌ترين مسئله جهان است و ما درصدد هستيم كه به يك جمع‌بندی واحد از قضيه فلسطين دست يابيم؛ حقايق تاريخی بايد واضح‌تر شود تا همگان بدانند هجومی كه به غزه شكل گرفت نه فقط از سوی سران مرتجع عرب، بلكه از سوی اروپا نيز بود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خوزستان، «محمد ناصر العطرش» مسئول حزب مسلمانان فرانسه در همايش «فلسطين، مقاومت و پيروزی» كه صبح امروز پنج‌شنبه 30 دی‌ماه با حضور شخصيت‌های مبارز فلسطينی و لبنانی در تالار مهر لشكر 92 زرهی اهواز برگزار شد، گفت: موضوع فلسطين مهم‌ترين و محوری‌ترين مسئله جهان است.
وی افزود: آن ‌هنگام كه می‌خواستيم در رابطه با قضيه فلسطين در مدارس و با اساتيد خود در فرانسه سخن بگوييم و از فلسطين دفاع كرده و بگوييم كه فلسطين تاريخ دارد، با ما برخورد می‌شد.
العطرش با اشاره به نحوه تشكيل حزب اسلامی فرانسه و تبيين فعاليت‌های آن گفت: از سال‌های 1997 تا 2000 ميلادی كه اين حزب در فرانسه كار خود را آغاز كرد، ايدئولوژی خاصی نداشت، اما با قدرت وارد مسائل سياسی و اقتصادی شد و سعی كرد بهترين انديشه‌ها را به دست آورد، پس از آنكه مسئله فلسطين به طور جدی در دنيا مطرح شد، به اين سمت و سو سوق داده شد.
مسئول حزب مسلمانان فرانسه ادامه داد: آن‌زمان كه داستان «محمد الدوره» رخ داد و تصاوير اين فاجعه در همه جای دنيا انتشار يافت به كاخ اليزه محل رياست جمهوری فرانسه نيز راه يافت و «ژاك شيراك» آن تصاوير را مشاهده و دستور داد كه آن‌ها را از كاخ خارج كنند. با چنين اتفاقاتی می‌توان نقش شهدا را در همه زمينه‌ها خاطرنشان كرد كه اين نقش در ايجاد تكاپو بين ملت‌ها و به ويژه در نسل جوان انكار‌ناپذير است.
وی گفت: لذا اين اتفاق و انتفاضه قدس سبب شد، تا روح تازه‌ای به جنبش ما دميده شود و جهاد و مبارزه ما به جنبش حزب‌الله لبنان نزديك‌تر شود.
مسئول حزب مسلمانان فرانسه افزود: مسئله كشور فرانسه برخلاف آن‌ چيزی كه در كتاب‌ها نوشته‌اند و برعكس تعاريف موجود در تاريخ، آلت دست صهيونيست‌ها است.
وی بيان كرد: ما امروز سعی می‌كنيم كه با همان سلاحی كه فرانسوی‌ها در دست دارند با آن‌ها مبارزه كنيم. فرانسوی‌ها امروز در صدد هستند قضيه فلسطين و حق داشتن اسرائيل را مطرح كنند و ما مشابه آن‌ها حركت كرده و می‌گوييم آغازگر اشغال فلسطين، اروپا و فرانسه می‌باشد و اين اروپا است كه بايد روزی فلسطين را از دست اسرائيل نجات دهد.
العطرش ادامه داد: فرانسوی‌ها هميشه كشور الجزاير را مثال می‌زنند كه «امير عبدالقادر الجزائری» با آن‌ها قرارداد دارد و الجزائر را به فرانسوی‌ها واگذار كرده است و همه بايد به آن تن می‌دادند، ما نيز گفته‌ايم درست است كه امير عبدالقادر، الجزائر را به فرانسوی‌ها سپرد، اما بعدها نسلی آمد كه تاريخ را فهميد و آن چيزی را كه بايد انجام می‌دادند انجام دادند و اكنون در فلسطين نيز نسلی به وجود آمده كه همه پروتكل‌های صووری بسته شده با اسرائيل را نمی‌پذيرد و در صف جهاد ايستاده است.
مسئول حزب مسلمانان فرانسه افزود: ما درصدد هستيم كه به يك جمع‌بندی واحد از قضيه فلسطين دست يابيم تا پراكندگی و اختلاف نظرها ايجاد نشود و سعی می‌كنيم كه حقايق واقعی تاريخی را واضح‌تر كنيم تا همگان بدانند آن هجومی كه به غزه شكل گرفت فقط از سوی سران مرتجع عرب نبود و از سوی اروپا برنامه‌ريزی شد، زيرا آن زمانی كه وزير خارجه وقت اسرائيل به فرانسه آمد، بابت آن جنگ تبريك گفت.
وی ادامه داد: «ساركوزی» رييس‌جمهور فعلی صهيونيستی فرانسه نيز از اين قضيه حمايت می‌كند، در حالی كه بايد بدانند مبارزه بين دو لشكر مسلح مهم است نه آن‌كه يك طرف، جبهه كاملاً مسلح «اسرائيل» و از آن طرف مردم بی‌سلاح «فلسطين» قرار دارند.
مسئول حزب مسلمانان فرانسه افزود: ساركوزی آن هنگامی كه بخواهد از مذاكرات صلح سخن بگويد حماس، جهاد اسلامی و هر جنبشی كه درگير فلسطين است را تروريست می‌داند تا آن‌كه به ايران می‌رسد و ايران را پايه‌گذار و مقدمه اين گروه‌ها می‌داند تا از اين رهگذر مردم فرانسه را فريب دهد، اما امروزه با تبليغات صحيح افكار عمومی فرانسه را به سمت صحيح می‌كشانيم.
العطرش در ادامه از مردم شهر اهواز قدردانی كرد و همچنين از فرانسوی‌ها و مردم اروپا نيز كه بسياری از آن‌ها با استفاده از امكانات خود از مظلوميت‌ فلسطينی‌ها دفاع می‌كنند و حتی برخی از آن‌ها توسط صهيونيست‌ها مورد پيگرد قرار می‌گيرند تشكر كرده و بر دعوت از آن‌ها در چنين همايش‌هايی تأكيد كرد.
يادآور می‌شود؛ سخنرانی «محمد ناصر العطرش» مسئول حزب مسلمانان فرانسه، به زبان عربی ايراد شد.
captcha