ميراث معنوی و فرهنگی قزوين در تهران به نمايش گذاشته می‌شود
کد خبر: 2184810
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲

ميراث معنوی و فرهنگی قزوين در تهران به نمايش گذاشته می‌شود

گروه فرهنگ و هنر: ميراث معنوی و فرهنگی استان قزوين در نيمه دوم شهريورماه تحت عنوان هفته فرهنگی قزوين و در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌ها در مجموعه ارگ آزادی تهران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قزوين، اسدالله بيرانوند، مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: برای معرفی و آشناسازی پايتخت نشينان با استان قزوين در هفته فرهنگی كه به اين منظور برای استان‌ها در نظر گرفته شد استان قزوين ميراث معنوی، فرهنگی، تاريخی و طبيعی خود را در هفته فرهنگی قزوين جهت بازديد علاقه‌مندان به معرض نمايش خواهد گذاشت.
بيرانوند با اشاره به برنامه‌های اين هفته اظهار كرد: برگزاری نمايشگاه صنايع‌دستی در دو بخش توليد زنده و فروش، برپايی سياه چادر عشاير، اجرای جشنواره موسيقی محلی، پخش فيلم‌های مستند صنايع‌دستی و گردشگری و... از جمله برنامه‌های اين هفته است كه در طول اين هفته، انواع غذاهای سنتی، سوغات، نان محلی، فناوری‌های مرتبط با صنايع‌دستی نيز عرضه و معرفی خواهند شد.
مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان قزوين افزود: اين نمايشگاه با 40 غرفه برای صنايع دستی و گردشگری و اقلام مربوط با برنامه‌های جنبی شامل شب شعر و تئاتر و... ميزبان گردشگران و علاقه‌مندان خواهد بود.
بيرانوند خاطرنشان كرد: هفته فرهنگی استان قزوين اولين برنامه از هفته فرهنگی استان‌هاست كه سعی بر اين است تا صنعتگران كل استان در آن مشاركت داشته و برنامه‌ای غنی و مطلوب اجرا شود.
شايان ذكر است، اين نمايشگاه 21 شهريورماه به ميزبانی ارگ آزادی برگزار و ساعت بازديد نيز همه روزه از 17 تا 21 خواهد بود.
captcha