تأسيس مركز دینی «اسلام اصیل» در قرقيزستان
کد خبر: 2300319
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲

تأسيس مركز دینی «اسلام اصیل» در قرقيزستان

گروه سیاسی و اجتماعی: مركز دینی با عنوان «اسلام اصیل» در آینده‌ای نزدیک به همت اداره دينی رسيدگی به امور مسلمانان جمهوری قرقيزستان در این کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه آسيای مركزی، پايگاه اطلاع‌رسانی اداره رسيدگی به امور مسلمانان این کشور در این باره اعلام کرد: مركز اسلام اصیل در آینده‌ای نزدیک جهت حمايت از انجام اصلاحات در اداره مفتيات كشور به همت اداره رسيدگی به امور مسلمانان این کشور راه‌اندازی می‌شود.
بنا بر این گزارش، ایجاد وحدت و اتحاد بین بنياد و سازمان‌های محلی اسلامی، انتشار اطلاعات صحيح درباره اسلام و حمايت از انجام اصلاحات در اداره مفتيات كشور، از اهداف اصلی تأسيس این مركز است.
همچنین انتشار تعاليم و فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه قرقيزستان از ديگر محورهای اصلی راه‌اندازی مركز اسلام اصیل عنوان شده است.
لازم به ذکر است، پس از انتشار خبرها درباره راه‌اندازی این مركز دينی، برخی سازمان‌های غيردولتی به‌‌ویژه كنگره مسلمانان قرقيزستان و آسيای مركزی، مرکز سرنوشت ميهن و مركز حمايت از حقوق ملت قرقیزستان آمادگی خود را به عضويت در این نهاد اعلام كرده‌اند.
captcha