علمای مراكش قرآن‌سوزی در آمريكا را محكوم كردند
کد خبر: 2318244
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۸

علمای مراكش قرآن‌سوزی در آمريكا را محكوم كردند

گروه بين‌الملل: علمای مسلمان مراكش با صدور بيانيه‌ای سوزاندن نسخه‌ای از قرآن توسط كشيش آمربكايی در ايالت فلوريدا را به شدت محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی islamtoday، علمای مسلمان مراكش در اين بيانيه سوزاندن قرآن توسط تری جونز، كشيش آمريكايی را گناهی بزرگ و بيانگر تحريك احساسات مسلمانان سراسر جهان دانستند.
در اين بيانيه كه توسط شورای عالی علمی مراكش صادر شد، آمده است: اين اقدام تری جونز تحريك‌آميز بوده و گناه و مفسده‌ای بزرگ در حق همه اديان است.
علمای مسلمان مراكش همچنين اعلام كردند: اين جنايت عليه كتابی انجام شده است كه به خير و صلح دعوت می كند و به هيچ وجه قابل توجيه نيست.
بيانيه اين گروه از علما حاكی است، اين گونه اقدامات تحريك‌آميز سبب دست‌كشيدن مسلمانان از ارزش‌های انسانی مبتنی بر قرآن نخواهد شد و هرچند كه با قرآن كريم كينه‌ورزانه رفتار شود، اما اين كتاب در قلب مسلمانان محفوظ خواهد ماند.
در اين بيانيه از صاحبان خرد و انديشه و همه مؤمنان در آمريكا و ديگر كشورهای جهان، همبستگی با يكديگر با هدف مبارزه با اشكال مختلف تندروی دينی درخواست شد.
يادآور می‌شود، شورای عالی علمی مراكش بالاترين هيئت دينی در اين كشور است كه محمد السادس، پادشاه مراكش رياست آن را بر عهده دارد.
captcha