بصيرت‌افزايی و تربيت اجتماعی سرلوحه برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گيرد
کد خبر: 2454893
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹

بصيرت‌افزايی و تربيت اجتماعی سرلوحه برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گيرد

مدير آموزش و پرورش شهرستان روانسر گفت: برای اينكه تعليم و تربيت كاركرد اجتماعی داشته باشد، بايد بصيرت‌افزايی و تربيت اجتماعی سرلوحه برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، رحيم كرمی، مدير آموزش و پرورش شهرستان روانسر در اولين نشست معاونان آموزشی مدارس شهرستان روانسر با اشاره به نقش مدارس در تربيت اجتماعی دانش‌آموزان افزود: خانواده اولين و مهمترين عامل جامعه‌پذيری فرد محسوب می‌شود و مدرسه دومين نهادی است كه اين مهم را برعهده می‌گيرد.
كرمی افزود: برای اينكه تعليم و تربيت از چارچوب محدود مدرسه خارج شود و كاركرد اجتماعی آن در زمينه‌های توسعه اقتصادی، سياسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه روشن شود، بايد بصيرت‌افزايی و تربيت اجتماعی سرلوحه برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گيرد.
مدير آموزش و پرورش شهرستان روانسر با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان به منظور استحاله فرهنگی جوانان افزود: توجه به شخصيت و ويژگی‌های جسمی و روحی دانش‌آموزان و همچنين، تقويت باورهای دينی، جوانان را در برابر هجمه‏های فرهنگی دشمن حفظ می‏كند و استكبار غرب را ناكام و نااميد می‌كند.
در ادامه، معاون آموزش و نوآوری مديريت آموزش و پرورش شهرستان روانسر با اشاره به اينكه بيش از 13معاون آموزشی در مدارس مدير مستقل اين شهرستان مشغول انجام وظيفه هستند، گفت: معاونان آموزشی نقش مهمی در مدرسه دارند و تمام هماهنگی‌‌‌های بين كادر مدرسه، دانش‌‌آموزان و اوليای آن‌ها توسط آنان انجام می‌شود.
غفوری با بيان اينكه معاون آموزشی بايد علاوه بر سعه صدر و اشراف كامل به مسائل آموزشی از روابط عمومی بسيار بالايی برخوردار باشد، افزود: يكی از مواردی كه در برقراری نظم و انضباط در آموزشگاه مؤثر است و باعث هرچه بهتر آن می‌شود، مشاركت كليه كاركنان مدرسه در اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف آموزشی و تربيتی است.
در اين نشست، در مورد اجرای فريضه امر به معروف و نهی از منكر، برنامه‌های طرح هميار معلم، تشكيل كلاس‌های تقويتی، آموزش مؤثر قرآن و طرح همگام با قرآن، پرسش‌های مستمر، بازديد از كلاس‌‌های درس، نظارت بر رفتارهای دانش‌آموزان در زنگ‌های تفريح بحث و تبادل‌نظر شد.
captcha