همايش تجليل از حافظان قرآنی در اردبيل برگزار شد
کد خبر: 2496094
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۶

همايش تجليل از حافظان قرآنی در اردبيل برگزار شد

همايش تجليل از حافظان قرآنی با حضور جمعی از مسئولان شهرستان اردبيل در سالن ولايت اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌كل آموزش و پرورش استان اردبيل، احمد محمود‌زاده، مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل در همايش تجليل از حافظان قرآنی كه در سالن ولايت اردبيل برگزار شد، اظهار كرد: پيش‌بينی می‌شد 16 درصد از دانش‌آموزان در اين طرح شركت كنند كه با استقبال خوب دانش‌آموزان مقطع متوسطه و راهنمايی اين شاخص ارتقا يافته است.
وی بيان كرد: در اين بين فرهنگيان اردبيل نيز مشاركت گسترده‌ای در طرح ملی حفظ قرآن كريم داشته‌اند، به طوری كه به صورت اختياری 28 درصد فرهنگيان استان از اين طرح استقبال كرده‌اند.
مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل يادآور شد: 11 هزار نفر از دانش‌آموزان در سطح استان در بحث حفظ قرآن كريم در تمامی مقاطع تحصيلی راهنمايی و متوسطه شركت كرده‌اند.
وی گفت: كمترين ساعات آموزش قرآن در مدارس دو تا چهار ساعت است كه در كلاس‌های درس بحث‌های روخوانی، روان‌خوانی و تجويد مطرح می‌شود.
اين مسئول در بخش ديگری از سخنان خود عنوان كرد: 187 مدرسه قرآنی با فعاليت‌های فوق برنامه در شيفت بعد از ظهر در كنار ساير مجموعه‌های آموزشی در تمامی زمينه‌های روخوانی و روانخوانی فعاليت می‌كنند.
دبير شورای آموزش و پرورش استان اردبيل بيان كرد: در سال جاری 18 مدرسه تخصصی قرآن كريم ايجاد شده است كه در نظر داريم برای سال بعد 12 مدرسه قرآنی ديگر نيز راه‌اندازی كنيم تا با تعداد 30 مدرسه تخصصی قرآن كريم بتوانيم هر چه بيشتر در اين راستا گام برداريم.
وی افزود: طرح‌هايی در خصوص ارتقای برنامه‌های آموزش قرآن كريم در دست اقدام است كه طرح همگام با قرآن ويژه دبيران دوره راهنمايی و طرح در محضر قرآن ويژه آموزگاران دوره ابتدايی است.
محمودزاده تصريح كرد: طرح ملی حفظ قرآن در راستای پاسداشت اين كتاب ارزشمند و عمل به منويات مقام معظم رهبری در تربيت و پرورش 10 ميليون قاری در كشور صورت می‌گيرد كه آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنيادين در اين راستا پيشقدم شده است.
مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل با بيان اينكه فرهنگ قرآن فرهنگ برتر در حوزه تربيت نسل آينده است، ادامه داد: دانش‌آموزی كه در افق 1404 تربيت می‌كنيم، دانش‌آموز برجسته تربيتی، قرآنی، آموزشی و فرهنگی است.
وی در پايان سخنان خود بيان كرد:‌ اميدواريم در راستای منويات مقام معظم رهبری حركت‌ها و برنامه‌های خوبی را در زمينه‌های آموزش قرآن كريم در سطح استان داشته باشيم.
captcha