جاهلیت مدرن روح و انسانیت دختران را زنده به گور می‌کند
کد خبر: 2585251
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۵

جاهلیت مدرن روح و انسانیت دختران را زنده به گور می‌کند

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام سيد عليرضا تراشيون با بيان اينكه جاهليت سنتی تنها جسم دختران را دفن كرد، گفت: جاهليت مدرن روح وانسانيت دختران را زنده به گور می‌كند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه قزوین، حجت‌الاسلام سیدعلیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم جمعه، 15شهریورماه در آغاز برنامه‌های دومین هفته فرهنگ رضوی استان قزوین که در امامزاده حسین(ع) برگزار شد، اظهار کرد: جاهلیت مدرن روح و انسانیت دختران را زنده به گور می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز در امریکا و اروپا بیش از ۵۰ میلیون کودک بی‌هویت وجود دارد، افزود: با توجه به آمارهای اعلام شده، در سال ۲۰۰۳ میلادی در امریکا مواد مخدر، برده سفید یا همان زن و سلاح پرسودترین تجارت‌ها به شمار می‌روند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه زن در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: اسلام برای روح و جسم زن ارزش قائل است و جایگاه حقیقی زن را برای او به ارمغان آورده است.
وی با اشاره به روایتی در کتاب وسائل‌الشیعه اضافه کرد: شیخ حر عاملی در کتاب وسائل‌الشیعه با ذکر روایتی تأکید می‌کند که زنی که اولین فرزند او دختر باشد برای او مبارک خواهد بود.
تراشیون با بیان اینکه حضرت علی(ع) از دختران به عنوان ریحانه یاد می‌کند، تصریح کرد: دختر نقش بسیار مهمی در تلطیف و سازندگی معنوی فضای خانه دارد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در اسلام دختر برای والدین خود سند بهشت محسوب می‌شود، ابراز کرد: حضرت رسول اکرم(ص) زمانی که به دیدار حضرت زهرا(س) می‌رفتند، می‌فرمودند «تو برای من سند بهشت هستی».
وی با عنوان اینکه اسلام برای دختران و زنان جایگاه ویژه‌ای قرار داده، اظهار کرد: خداوند در آیه ۱۳ سوره حجرات مهم‌ترین عامل برتری انسان را در تقوا و ایمان دانسته و به هیچ عنوان جنسیت را شرط برتری قرار نداده است.
تراشیون خطاب به والدین تأکید کرد: والدین باید توجه داشته باشند تا دختران و فرزندان خود را بر اساس آنچه که اسلام عنوان کرده تربیت کنند تا در مسیر انسانیت قرار گیرند و جامعه آینده نیز جامعه ای معنوی و سالم باشد.
وی با بیان اینکه تربیت یک دختر در حقیقت تربیت یک نسل است، افزود: امروزه با وجود شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای باید رابطه فرزندان خود را با مساجد تقویت کنند تا باورهای دینی فرزندان افزایش پیدا کند.
استاد حوزه علمیه قم حیا را عامل مهمی برای رشد انسانیت به خصوص دختران عنوان کرد و گفت: عصر جدید برهنگی را ترویج می‌کند و اگر حیا از دختران گرفته شود نسل بشریت نابود خواهد شد.
وی در پایان دختران را امانت الهی در نزد والدین دانست و عنوان کرد: تکریم و افزایش باورهای اعتقادی دختران باعث کاهش بزهکاری و تضمین سلامت جامعه خواهد شد.
در این مراسم از نفیسه ملکی رتبه ۸ کنکور سراسری ۹۲ در رشته انسانی، سحر و سپیده بهرامی حافظان قرآن کریم و سامره خانبان عضو تیم ملی فوتسال به عنوان دختران موفق استان تجلیل شد.
captcha