دست‌یابی به اتحاد اسلامی در سایه قرآن امکان‌پذیر است
کد خبر: 2612256
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

دست‌یابی به اتحاد اسلامی در سایه قرآن امکان‌پذیر است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین با بیان اینکه حوادث منطقه ناشی از عدم توجه به قرآن است، اتحاد اسلامی حول محور قرآن را مهم‌ترین حلال مشکلات منطقه یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین صبح امروز، 5 آذر در مراسم افتتاحیه کانون قرآن و عترت دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین گفت: اتحاد و انسجام جوامع اسلامی  تنها در پرتو عمل به قرآن و آموزه‌های قرآنی امکان پذیر بود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره جریان‌های تکفیری در قم عنوان کرد: برگزاری کنگره‌ای به این عظمت که با حضور بزرگان دینی از سراسر جهان و با آئین‌های مختلف، حرکتی بزرگ در برابر فتنه‌های دشمنان اسلام و مسلمین بود و جوامع اسلامی به چنین گردهمایی‌هایی نیاز دارد.

وی افزود: انجام فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از غزه و فلسطین و مسلح کردن کرانه باختری رود اردن فقط با حفظ اتحاد اسلامی و محور قرار دادن قرآن انجام می‌شود و همه مسلمانان باید با کمک هم و دست در دست یکدیگر به انجام این کار بپردازند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین ادامه داد: وقتی که قرآن محور تمام امور قرار گیرد شیعه و سنی دیگر ابراز مخالفت نمی‌کنند و همه پیروان پیامبر اکرم(ص) در هر نقطه‌ای از جهان که باشند در کنار یکدیگر و با وحدت و موفقیت با هم همکاری خواهند کرد.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: مسلمانان در زندگی و عمل خود باید قرآن را رهبر و پیشوای خود قرار دهند و طوری باشد که حتی در دوست یابی و دشمنی شناسی از قرآن پیروی کنند.

حجت‌الاسلام عابدینی هشدار داد: مبادا قرآن را از زندگی خود کنار بگذاریم که اگر این گونه شد ستمگران عالم، امور جهانیان را به دست خواهند گرفت.

مدرس حوزه و دانشگاه وضعیت موجود جهان و منطقه را نتیجه عدم توجه برخی از سران کشورها به آموزه‌های قرآنی عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه قرآن یهودیان صهیونیست را دشمن ترین مردمان نسبت به مومنان معرفی می‌کند ولی باز شاهد هستیم که با این همه ظلم و جنایت، سران خائنی  از کشورهای اسلامی از آنها حمایت می‌کنند و این کار نتیجه عدم پیروی از قرآن و امام و پیشوا قرار ندادن قرآن توسط این سران خائن است.

مفسر قرآن بیان کرد: هرکس قرآن را امام و پیشوای خود قرار دهد قرآن او را تا بهشت هدایت و رهبری می‌کند و هرکس که قرآن را پشت سر خود بگذارد و باید و نبایدهای زندگی خود را از قرآن نگیرد به سوی جهنم سوق داده می‌شود.

وی افزود: اگر در زندگی خود بنا را بر تدبر و بکار گیری قرآن گذاشتیم زندگی ما حلاوت و شیرین پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به آیه « إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ » گفت: منبع کامل ذکر قرآن است و عظمتی که در امام خمینی(ره) دیدیم و در رهبر انقلاب مشاهده می کنیم در سایه پرورش در مکتب قرآن است.

captcha