برگزاری کنگره شهدای دانشجو یادآوری یک تاریخ تابناک است
کد خبر: 2618853
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳

برگزاری کنگره شهدای دانشجو یادآوری یک تاریخ تابناک است

گروه سیاسی: سرپرست دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدای دانشجو یادآوری یک تاریخ تابناک است، گفت: برگزاری مراسمی همچون کنگره شهدای دانشجو یادآور عشق و ایثار شهدا و همت بلند آنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، فردین اخلاقیان، سرپرست دانشگاه کردستان شب گذشته، 24 آذرماه در کنگره شهدای دانشجو اظهار کرد: پاسداشت یاد و خاطره شهدا برای نسل جوان و دانشجویان هویت‌بخش خواهد بود.
وی افزود: در همه ادیان و فرهنگ‌ها، شهدا از جایگاه خاصی برخوردارند اما در اسلام این مقام و جایگاه بسیار رفیع‌تر است.
سرپرست دانشگاه کردستان بیان کرد: شهدای اسلام از خودگذشتگی و خدمت را سرلوحه کار خود قرار داده و با پشت کردن به مادیات و حفظ روحیه شهادت‌طلبی برای دفاع از ایران اسلامی جنگیده‌اند.
وی با اشاره به آیه 169 سورهآل عمران مبنی بر اینکه «‌وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏اند مرده مپندار بلکه زنده‏اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند»، عنوان کرد: شهدا در اسلام از جایگاهی بسیار بالا برخوردارند و ایران اسلامی جایگاه کنونی خود را مرهون خون شهیدان است و باید از هر طریقی نسبت به تکریم و پاسداشت روح بلند آنان اقدام کرد.
وی تصریح کرد: شهدا نیازی به برگزاری چنین مراسمی ندارند بلکه ما هستیم که با یادآوری رشادت‌های آنان باید به یاد آوریم که در چه جایگاهی بودیم، امروز کجا ایستاده‌ایم و در آینده به چه سمتی خواهیم رفت.
اخلاقیان با اشاره به اینکه اکثریت شهدای دفاع مقدس از قشر جوان و نوجوانان بودند، ادامه داد: باید جوانان امروز را با تلاش و رشادت شهدا آشنا کرد و به آنان فرهنگ شهادت را آموخت.
وی ذکر کرد: اجرای مراسمی همچون کنگره شهدای دانشجو برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و پاسداری از خون آنان و تکریم ایثارگران و جانبازان ضروری است.
سرپرست دانشگاه کردستان عنوان کرد: ذهن جوانان را با برپایی مداوم چنین مراسمی باید بیشتر از گذشته با فرهنگ شهادت آشنا کرد و مانع از در دام افتادن و گمراه شدن آنان در مسیری به جز حرکت در سایه دستورات رهبری شد.
وی با اشاره به اینکه این مراسم یادآور عشق و ایثار و ایستادگی و حمایت از رهبری است، بیان کرد: تا زمانی‌‌که ملت در راستای دستورات رهبری و با پیروی و حمایت از فرمایشات ایشان حرکت کنند، هیچ قدرتی توان تجاوز به ایران را نخواهد داشت.
وی یادآور شد: گام برداشتن در راستای دستورات رهبری و حرکت در سایه ایشان وظیفه همه اقشار جامعه با هر سلیقه‌ای است.

captcha