تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند روحیه انقلابی در جامعه است
کد خبر: 2625269
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند روحیه انقلابی در جامعه است

گروه اجتماعی: مشاور عالی معاون‌ اول رئیس‌ جمهور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی و استراحتی نیست، افزود: وجود روحیه اعتقادی و انقلابی در جامعه یکی از اصلی‌ترین شروط تحقق اقتصاد مقاومتی است.

رستم قاسمی، مشاور عالی معاون‌ اول رئیس‌ جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با بیان اینکه اقتصاد در آینده دارای نقش متغیری در زندگی انسان‌ها خواهد بود، اظهار کرد: نقش اقتصاد در زندگی انسانها روزبه روز بیشتر از قبل خواهد شد و این نقش نیازمند توجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی اهمیت بیش از پیش این نقش، تغییر مؤلفه‌های اقتصاد در دنیا است، افزود: بهترین راه تقویت اقتصاد در نظام جمهوری اسلامی و بهبود شرایط فعلی، همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری همواره بر روی آن تأکید داشته‌اند.

وزیر نفت دولت دهم با بیان اینکه نگاه به درون ، اتکا به اقتصاد دانش بنیان و علمی کار کردن از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است، تأکید کرد: این مولفه‌ها، تنها تدوین شده اما آنچه برای تحقق همه‌جانبه اقتصاد مقاومتی نیاز است وجود روحیه اعتقادی جهادی و بسیجی در سطح جامعه و مسئولین است.

وی با بیان اینکه تنها به شرط وجود این روحیه میتوانیم شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم، ادامه داد: باید بین ظرفیت‌های کشور و اصول اقتصاد پیوند مستحکمی برقرار شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت کشور باشیم.

اقدامات انجام شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی کافی نیست

قاسمی با اشاره به ظرفیت‌‎های عظمی که در کشور موجود است، گفت: اقداماتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است اما با توجه به این ظرفیت‌ها، کارها کافی نیست و باید با روحیه جهادی و اعتقادی به سمت تحقق این اقتصاد که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، حرکت کنیم.

وی بیان کرد: هوش استعداد جامعه ایرانی به عنوان یک برگ برنده زبان‌زد دنیاست و بایدبا استفاده از این هوش و استعداد و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در کشور داریم به سمت خروج از اقتصاد تک‌محصولی حرکت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند روحیه انقلابی هستیم، اظهار کرد: موانع جهانی در پیش روی اقتصاد مقاومتی، موانع تأثیرگذاری نیست و نباید مانعی بر سر راه حرکت ملت بزرگ ایران محسوب شود.

قاسمی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی و استراحتی نیست بلکه اقتصاد کار و تلاش است، یادآور شد: برای عرض اندام در اقتصاد دنیا باید به دنبال ایجاد یک الگوی مناسب با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و ایجاد فرهنگ و تفکر کار در دنیا باشیم.

مشاور عالی معاون‌ اول رئیس‌ جمهور در خاتمه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از ظرفیت‌های این کشور دست‌نخورده و بکر باقی مانده است، تأکید کرد: برای رسیدن به یک جانمایی مناسب در آینده اقتصاد جهانی باید به اسناد بالادستی همچون سند چشم‌انداز 1404 توجه بیشتری داشته باشیم.

captcha