اتکا به قدرت لایزال الهی مهم‌ترین عامل برای رسیدن به سعادت است
کد خبر: 2634921
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

اتکا به قدرت لایزال الهی مهم‌ترین عامل برای رسیدن به سعادت است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ غربی گفت: اتکا و توکل به قدرت لایزال الهی مهم‌ترین عامل برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی برای تمامی انسا‌ن‌ها محسوب می‌شود و توجه به آن در همه شرایط لازم و ضروری است.

امین رستم‌زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ غربی، با تشریح فرهنگ مهدویت و زمینه‌های ظهور حضرت مهدی‌(عج) اظهار کرد: طراوت روح آزادگی انسانیت، تعالی و تجلی نیت الهی برای مردم، از خود و عزیزترین داشته‌های این دنیا گذشتن، اتکا و توکل به قدرت لایزال الهی برای رسیدن به سعادت اصیل بدون اتکا به زنگارهای مادی این دنیا و از همه مهم‌تر ارج و اهمیت اقامه نماز و ارتباط با خداوند با خلوص نیت از آموزه‌هایی است که همگی روایتی پر‌محتوا و قابل تبیین و پ‍‍ژ‍وهش برای ارائه علمی و اثر‌گذار به دانشجویان و جوانان در جهت تسری در ابعاد مختلف زندگی اشان هستند.

وی با اشاره به اینکه عاشورا صرفاً راوی مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش نیست، ادامه داد: نباید تبیین، پژوهش، سخنرانی‌ها و رویدادهای محتوایی فرهنگی و علمی عاشورا و مکتب حسینی را به روزهای محرم و صفر و نیز ارایه تصویری یک بعدی از آن محصور کرد بلکه باید از تمامی زوایا و ابعاد، فرهنگ حسینی و عاشورایی را در ابتدا برای نسل جوان و دانشجو و سپس برای نسل جوان دنیا با یک متد علمی و تخصصی به‌عنوان الگو مورد پژوهش و قابل ارائه جهانی نمود.

رستم‌زاده بیان اینکه عاشورا پیامی جهانی و فراگیر برای بشریت داشت، گفت: عشق به امام حسین(ع) جاذب پر امتداد و بی منتها است که نه تنها مسلمانان بلکه جهانیان را محصور و مجذوب خود کرده است.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: امروزه واژه حسین(ع) مغز اندیشه‌های خفته را در همه جای دنیا بیدار و راهبرد سعادت و سلامت جان روح، قلب و تفکر بشریت است و فرهنگ حسینی سبب دمیدن روح امید به کالبد مکتب‌ها و ایدئولو‍ژی‌های بی‌جان از ارزش‌ها می‌شود.

رستم‌زاده ادامه داد: ایام عاشورایی محرم سراسر و ملامال از آزمایش الهی است ولی نباید عزاداری و علاقه به امام حسین(ع) و الگوگیری از زندگی آن بزرگوار را محدود به ایام خاص کرد بلکه باید در تمام ایام سال یاد و نام ایشان را دل‌ها زنده و جاوید نگاه داشت.

این مدرس حقوق دانشگاه‌ها، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌‌غربی ، افزود: این آزمایش الهی منشأ آموزه‌های غنی ارزشی اخلاقی و انسانی است و باید متولیان فرهنگی از ثانیه به ثانیه این بستر نهادینه شده فرهنگی برای نسل جوان امروز برنامه داشته و از برکت آن برای تعالی جامعه استفاده شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌‌ غربی در خاتمه بیان کرد: نباید تبیین، پژوهش، سخنرانی‌ها و رویدادهای محتوایی فرهنگی و علمی عاشورا و مکتب حسینی را به روزهای محرم و صفر و نیز ارائه تصویری یک بعدی از آن محصور کرد بلکه باید از تمامی زوایا و ابعاد، فرهنگ حسینی و عاشورایی را در ابتدا برای نسل جوان و دانشجو و سپس برای نسل جوان دنیا با یک متد علمی و تخصصی به‌عنوان الگو مورد پژوهش و قابل ارائه جهانی کرد.

captcha