حماسه ۹ دی یک همه‌پرسی عمومی در تأیید نظام بود
کد خبر: 2642487
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
امام جمعه معمولان:

حماسه ۹ دی یک همه‌پرسی عمومی در تأیید نظام بود

گروه سیاسی: حماسه ۹ دی یکی از اجتماعات پُرشور بعد از انقلاب بود که به مثابه یک رفراندوم و همه‌پُرسی عمومی مردم به دشمنان نشان دادند که همواره به انقلاب خود وفادار هستند.

حجت‌الاسلام مهدی عابدینی، امام جمعه معمولان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، ضمن تبریک یوم‌الله 9 دی، این حماسه بزرگ را انقلاب عظیمی دانست که مردم به‌صورت خودجوش در این روز مقدس آن را خلق کردند.
وی، با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر دشمنان داخلی و خارجی هرکدام به‎نحوی سعی در القاء کردن این موضوع داشتند که مردم نسبت به انقلاب دل‌سرد و روی‌گردان شده‌اند، اظهار کرد: آن واقعه تلخ که در عاشورا سال 88 اتفاق افتاد باعث شد مردم به‌صورت خودجوش و نه به دعوت رهبری و یا بزرگان کشور، بلکه تنها به‌خاطر احساس وظیفه و تکلیفی که بر گردن خود داشتند، این روز بزرگ را رقم زدند.
حجت‌الاسلام عابدینی، با بیان این‌که دشمنان ما سعی در القاء این موضوع داشتند که باید یک رفراندوم و همه‌پرسی عمومی در ایران برگزار شود، عنوان کرد: حماسه 9 دی یکی از اجتماعات پُرشور بعد از انقلاب بود که به مثابه یک رفراندوم و همه‌پُرسی عمومی مردم به دشمنان نشان دادند که همواره به انقلاب خود وفادار هستند.
امام جمعه معمولان، با اشاره به این‌که حماسه 9 دی نشان‌ دهنده بصیرت، ولایت‌پذیری و تدین مردم است، تصریح کرد: در روز عاشورا سال 88 هم به دین مردم و هم به ولایت فقیه و امام راحل(ره) اهانت کردند، که باعث شد مردم خودشان احساس تکلیف و وظیفه کنند که باید به دفاع از دین خود بپردازند، که به تعبیری می‌توان گفت که این حماسه کار خدا بوده است.
وی، با بیان این‌که برای احیای حقایق باید هزینه‌هایی پرداخته شود، خاطرنشان کرد: مردم بایستی از خودشان، جانشان و مالشان برای احیا، استحکام و تداوم یک حقیقت مایه بگذارند، این درحالی‌است که مردم ما نشان داده‌اند که علی‌رغم سختی‌های زیاد پای انقلاب خود ایستاده‌اند.
حجت‌الاسلام عابدینی، با اشاره به این‌که مردم ما به این بصیرت و آگاهی رسیده‌اند که انقلاب اسلامی هم بُعد معنوی و هم بُعد مادی آن‌ها را دنبال می‌کند، تأکید کرد: ما کشوری هستیم با مشکلات فراوان که گاهی اوقات از بی‌بصیرتی‌های داخلی و هجمه دشمنان از بیرون از کشور لطمه می‌خوریم اما به لطف خداوند، امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و استقامت مردم توانسته‎ایم در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنیم.
امام جمعه معمولان، افزود: به تعبیر یک پژوهشگر ژاپنی، هر کشور دیگری به جای ایران بود دیگر اثری از آن کشور باقی نمی‌ماند، این درحالی‌است که ما با بصیراتی که مردمان دارند در مقابل این هجمه‌های همه جانبه ایستادگی کرده‌ایم.
وی، با اشاره به این‌که زمانی‌که درباره معصوم(ع) گفته می‌شود که؛ کلام شما نورانیت دارد و دستورات شما باعث رشد می‌شود، بیان کرد: ما باید در بحث بصیرت به این رتبه و آگاهی رسیده باشیم که فقها در رأس امور کشور قرار دارند و کسی‌که مسند ولایت فقیه را دارد، به‌عنوان جایگزین معصوم قبول کنیم.
حجت‌الاسلام عابدینی، با بیان این‌که حاکمیت ولایت‌فقیه جدای از دیگر حکومت‌هاست، اظهار کرد: حکومت‌های دیگر در دنیا تنها بُعد مادی زندگی افراد را می‌بیند و این درحالی‌است که حکومت ولایت‌فقیه به‌سبب این‌که یک روحانی که با جسم و روح افراد توامان سروکار دارد در رأس امور قرار دارد هم به بُعد جسمانی و هم به بُعد روحانی زندگی انسان توجه می‌کند.
امام جمعه معمولان، افزود: در این‌صورت کلامی را که رهبری می‌گویند را باید به مثابه کلام معصوم در نظر گرفت و آن‌را نورانی دانست و دستوراتش را نیز عامل رشد دانست.
وی، آن‌چه را که از ناحیه مقام معظم رهبری، عنوان می‌شود راه‌کار دانست و تأکید کرد: بیان این فرمایشات فقط بیان مطلب و رفع تکلیف نیست، بلکه راه‌کارهایی است که در زمان‌های گذشته نیز به بیان آن‌ها پرداخته شده است که هرکدام برای برون‌رفت کشور از بحران مناسب است.
حجت‌الاسلام عابدینی، با اشاره به این‌که بی‌بصیرتی بعضی از خواص زمینه خلق حماسه 9 دی را فراهم آورده بود، اظهار کرد: لج‌ و لج‌بازی برخی از افراد و توطئه دشمنانی که مدت‌ها برای بدنامی و براندازی نظام و انقلاب نقشه کشیده بودند، زمینه‌ای برای نمایان شدن بصیرت مردم و عوام شد.
امام جمعه معمولان، با بیان این‌که حماسه 9 دی برای این‌است که خواص بدانند که دشمنان درصدد استفاده از غفلت آن‌ها هستند که به کشور لطمه بزنند، لذا بصیرت خواص که بیشتر در معرض خطر و تهدید هستند باید بیشتر باشد.

captcha