نخستین روز هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن کریم کشور پایان یافت
کد خبر: 2671985
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
عصر دیروز؛

نخستین روز هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن کریم کشور پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین روز از هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن کریم کشور در حالی عصر روز گذشته به پایان رسید که در این جلسه اساسنامه مجمع خادمان قرآن کریم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین روز از هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن کریم کشور در حالی عصر روز گذشته، 14 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام عبدالکریم بی آزار شیرازی، عضو سابق شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به پایان رسید که در این جلسه اساس‌نامه مجمع خادمان قرآن کریم مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام عبد الکریم بی آزار شیرازی، عضو سابق شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت که ریاست این جلسه را برعهده داشت، با اشاره به میلاد با سعادت پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت، اظهار کرد: اگر این برنامه تنها اجتماع دوستداران و خدمتگذاران قرآن هم باشد، بسیار پربرکت و مفید است.

حجت‌الاسلام بی آزار شیرازی ادامه داد: امیدواریم از این هم‌اندیشی سراسری بهره‌های فراوانی برده و از نظرات و پیشنهادهای ارائه شده برای اساسنامه بهترین استفاده را ببریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این  جلسه اظهار کرد: ما در گروه‌های هشتگانه یک گروه دیگر را تحت عنوان گروه اساسنامه تشکیل داده که در پایتخت نیز عضوگیری انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه 192 نفر عضو انجمن خادمان قرآن کریم کشور هستند، گفت: این اعضا زمینه ایجاد انجمن و سپس عضوگیری را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اساس‌نامه مجمع خادمان قرآن کریم کشور، عنوان کرد: در این اساس‌نامه کلیات، اهداف و وظایف انجمن، ارکان انجمن، وظایف هیئت امنا، شورای مرکزی، دبیرکل انجمن، مجامع تخصصی و هیئت بازرسان، تعریف عضو، شرایط عضویت و منابع و مقررات مالی تعریف شده است.

یادآور می‌شود، 15 دی‌ماه در دومین روز از نخستین هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن کریم کشور اساسنامه این انجمن به تصویب می‌رسد و خادمانی به عنوان اعضای مؤسس انتخاب خواهند شد. 

captcha