برگزاری همایش «امت واحده اسلامی غرب کشور» در سنندج
کد خبر: 2706312
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰

برگزاری همایش «امت واحده اسلامی غرب کشور» در سنندج

گروه سیاسی: همایش «امت واحده اسلامی غرب کشور» با حضور مسئولان کشوری و لشکری و جمعی از روحانیون تشیع و تسنن امروز، ۲۳ دی ماه در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی استان کردستان در همایش امت واحده اسلامی که با حضور علمای اهل سنت آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان در سنندج برگزار شد، با اشاره به برگزاری این همایش اظهار کرد: برگزاری این همایش ها زمینه وحدت و همبستگی هرچه بیشتر مسلمانان را فراهم می‌کند.
وی افزود: امیدواریم این همایش بستری برای تقویت بیش از پیش پایه‌های وحدت و مقابله با ندای تفرقه‌افکنانه دشمنان را فراهم کند.
خرم‌نیا استان کردستان را نماد وحدت ایران اسلامی دانست و اعلام کرد: هزاران شهید شیعه و سنی در این استان جان خود را فدای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی کرده‌اند.
وی بیان کرد: آمیخته‌ شدن خون هزاران شهید شیعه و سنی در این استان سند مستحکم بر وجود وحدت اسلامی بین مسلمانان است.
فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: شهدای ایران اسلامی با فدا کردن جان خود در راه اسلام و قرآن در واقع پیام وحدت شیعه و سنی را به جهانیان صادر کردند.
وی با اشاره به امنیت پایدار و مردمی در این خطه مرزی کشور آن را از برکات خون پاک شهدا دانست و یادآور شد: مسلمانان ایران اسلامی از شیعه و سنی در طول عمر با برکت انقلاب از آغاز پیروزی تاکنون همواره ثابت کردند که در راه دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن حاضر به گذشتن از جان و مال خویش هستند.
گفتنی است؛ تجلیل از خانواده شهدای استان از جمله شهید ماموستا برهان عالی، شهید راشد صیدی، شهید امجد محمدی و شهید بابک اسدی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.
یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم تندیس همایش امت واحده اسلامی غرب کشور به شرکت‌کنندگان اهدا شد.

captcha