خادمان قرآن به‌عنوان قهرمانان فرهنگی به جامعه معرفی شوند
کد خبر: 2715939
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
فلاح:

خادمان قرآن به‌عنوان قهرمانان فرهنگی به جامعه معرفی شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک خادم قرآن کریم با تأکید بر اینکه باید خادمان قرآن به‌عنوان قهرمانان فرهنگی به جامعه معرفی شوند، بیان کرد: اگر نیازهای این افراد از هر نظر تأمین شده و طبق قوانین و مقررات از آن‌ها حمایت شود، قطعاً مورد پذیرش و مقبولیت مردم قرار می‌گیرند.

رسول فلاح، خادم قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه باید هر یک از خادمان قرآن کریم در حوزه علمی و تخصص خودشان مورد توجه قرار گیرند، اظهار کرد: اگر این امر محقق شود، خادمان قرآنی مورد پذیرش و مقبولیت جامعه قرار می‌گیرند.

فلاح با اشاره به ضرورت تأمین معیشت و زندگی خادمان قرآنی اظهار کرد: همچنین باید زمینه‌ فعالیت این افراد، البته از طریق سازمان‌ها، مؤسسات و مجموعه‌های حمایتی محقق شود، اصلاح قوانین حمایتی همچون اعطای مدرک دکتری به حافظان قرآن که نباید فقط در حد مدرک بوده و در بحث استخدامی نیز تمایزی نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید خادمان قرآن کریم به‌عنوان قهرمانان فرهنگی به جامعه معرفی شوند، بیان کرد: اگر نیازهای این افراد از هر نظر تأمین و طبق قوانین و مقررات از آن‌ها حمایت شود، قطعاً مورد پذیرش و مقبولیت مردم قرار می‌گیرند و می‌توانند به‌عنوان قهرمانان فرهنگی معرفی شوند.

این خادم قرآن کریم با اشاره به نقش این قهرمانان فرهنگی در تربیت خادمان قرآنی در مناطق محروم جامعه، ابراز کرد: متأسفانه هم اکنون روستاهای کشور در عرصه‌های فرهنگی محروم هستند، بنابراین باید بتوانیم فضای مناسبی را برای این افراد در عرصه‌های فرهنگی و به‌خصوص قرآنی ایجاد کنیم.

وی افزود: در این اقدام فرهنگی همچون افراد جهادی که به مناطق محروم می‌روند و بسیاری از مشکلات مردم به خصوص در عرصه‌های جاده‌ای، وضعیت ساختمان، مسجد، حسینیه را رسیدگی و حل می‌کنند، ما نیز نیاز به جهاد فرهنگی در مناطق محروم داریم.

فلاح با بیان اینکه استعدادهای بالقوه قرآنی در مناطق محروم وجود دارد، عنوان کرد: قطعاً افراد با استعدادی در حوزه‌های حفظ و قرائت قرآن در روستاها وجود دارند، اما چون زمینه شکوفایی برای آن‌ها نیست، در همان مکان مانده و در گرسنگی و فقر فرهنگی به سر می‌برند که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: خادمان قرآن کریم می‌توانند به طیف‌های روستایی نیز توجه ویژه داشته باشند و یک کار قرآنی را انجام دهند، همچنین این پیشکسوتان می‌توانند به عنوان سردمدار و سرگروه برای معرفی خادمان دیگر قرار گیرند.

این خادم قرآن کریم در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای شناسایی و معرفی خادمان قرآن کریم، گفت: این کار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در کمیته‌های تخصصی مورد شناسایی، آزمون و ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از آن هر تعدادی که قابلیت‌های مناسب و استانداردهای لازم را داشته باشند، به عنوان خادم قرآنی شناخته می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌های خوبی برای معرفی این افراد صورت گرفته اما فعالیت‌های گسترده‌تری را می‌طلبد البته اگر تأمین بودجه و اعتبار شود می‌توان خادمان را رتبه‌بندی و درجه‌بندی کرد.

فلاح در ادامه با تأکید بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند خادمان قرآنی را به‌عنوان یک الگو به جامعه معرفی کنند، اظهار کرد: اگر این الگوها در تلویزیون و رسانه‌ها معرفی شوند، قطعا مورد توجه مردم قرار می‌گیرند. 

captcha