سیاستمداران، رفتارهای خود را با قرآن مطابقت دهند
کد خبر: 2766739
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

سیاستمداران، رفتارهای خود را با قرآن مطابقت دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی: علیرغم مخالفت و تضاد برخی از عرف‌های دیپلماتیک و بین‌المللی با آیات صریح قرآن، عده ای اصرار دارند تا به جای قرآن از این عرف‌ها پیروی کنند که نتیجه‌ای جز شکست و سرافکندگی نخواهد داشت چرا که این عمل حرکت در مسیر شیطان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین در جلسه تفسیر هفتگی قرآن که شب گذشته، یکشنبه در امام‌زاده اسماعیل (ع) قزوین برگزار شد با ذکر این مطلب که جلسات قرآنی محل طرح مباحث و بازی‌های سیاسی نیست، اظهار کرد: شأنیت جلسات قرآنی بالاتر از آن است که در آن به بحث‌ها و بازی‌های سیاسی پرداخته شود ولی مسئله ای که وجود دارد این است که از طریق دقت و فهم آیات قرآن، انسان متوجه برخی ناهنجاری‌های سیاسی و اجتماعی می شود و چه بسا همین ناهنجاری‌ها باعث می شود تا ما به فهم و درک درست از آیات قرآن دست پیدا کنیم.

وی افزود: همین عامل باعث می‌شود تا به سیاستمداران خود هم بگوییم که به جای اینکه به عرف دیپلماتیک پای بند باشید در ملاقات‌های سیاسی رفتارهای خود را با قرآن مطابقت دهید.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین بیان کرد: علی‌رغم مخالفت و تضاد برخی از عرف‌های دیپلماتیک و بین‌المللی با آیات صریح قرآن، عده ای اصرار دارند تا به جای قرآن از این عرف‌ها پیروی کنند که نتیجه ای جز شکست و سرافکندگی نخواهد داشت چرا که حرکت این عمل حرکت در مسیر شیطان است.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه ، عارف و کارشناس بسیار برجسته دینی آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ معرفی نمود و اگر این عنوان منطبق با قرآن و آموزه‌های دینی نبود امام راحل(ره) هیچ وقت این جمله را به کار نمی برد.

حجت‌الاسلام عابدینی، رسوایی در دنیا و آخرت را نتیجه پیروی از شیطان دانست و گفت: کسانی که دوست و پیرو شیطان می شوند در این دنیا گرفتار رسوایی و جهنم دنیوی یعنی فقر، سرشکستگی، اختلاف، کینه و دشمنی شده و در آخرت هم گرفتار آتش سوزان جهنم خواهند شد.

شیطان در هیچ آیه‌ای از قرآن عامل سربلندی نیست و شیطنت و شیطان، انسان را گرفتار شکست، ذلت و سر افکندگی می‌کند به گونه‌‎ای که در روز قیامت اوضاعی پیش می‌‎آید که پیروان شیطان و راه‌های شیطانی با  ندامت و سرشکستگی  شدید می گوید که چرا من پیرو آموزه‌های انبیاء نشده و راه و مسیرم را از آنها نگرفتم.

وی افزود: خیلی از دوستی‌هایی که امروز شاهد آن هستیم به دلیل نفوذ شیطان در این دوستی‌ها در قیامت تبدیل به دشمنی شده و افراد زیادی از انتخاب دوستان خود پشیمان می شوند چون همدیگر را  در بدی گرفتار کردند.

مهجوریت قرآن در جلسات قرآنی

مفسر قرآن با انتقاد از برخی مجالس قرآنی گفت: متاسفانه گاهی اوقات شاهد این هستیم که در مجالس و محافل قرآنی مسائل حاشیه ای بیشتر از خود قرآن نمود پیدا کرده و قرآن در این گونه مجالس که اسم قرآن هم روی آن گذاشته اند مهجورتر از مجالسی که این عنوان را ندارند.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در این گونه مجالس تنها چیزی که مطرح نمی شود حقایق و معارف قرآنی است  آن هم توسط کسانی که ظاهرا قرآنی زندگی می کنند و این افراد  بسیاری از کلمات قرآنی طوری معنا می کنند که مخاطبین را از حقیقت و معنی قرآن دور کرده و به تعبیر قرآن در آیه 30 سوره فرقان «وَقَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا»  خودشان را به زحمت می اندازند تا قرآن را مهجور نمایند.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: اگر مجموعه فعالیت‌های ما باعث عدم ورود قرآن به خانواده، سیاست ، جامعه ، بازار و سایر شئونات زندگی شود قرآن را مهجور نموده ایم.

مدرس حوزه و دانشگاه با ذکر اینکه سیطره مالکانه از جمله خصوصیت شیطان است بیان کرد: شیطان بر پیروان خود سیطره مالکانه دارد و به گونه ای که وقتی کسی خود را در اختیار شیطان قرار دهد او هر کاری که بخواهد با پیروان خود انجام می دهد و پیروان و حزب شیطان هم خاسر هستند یعنی هم سرمایه‌هایشان را از دست می دهند و هم ضرر می کنند.

وی افزود: فرمان به کفر هم از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های شیطان است به گونه‌ای که می‌گوید به خدای خود کافر شو تا چیزهای بهتری به تو بدهم ولی وقتی انسان کافر شد شیطان به وعده‌های خود عمل نمی کند.

رئیس دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های قزوین ادامه داد: در قضیه هسته ای کره شمالی، آمریکائی‌ها  به کره ای گفتند که از صنعت هسته‌ای خود دست بردارید تا تحریم‌های کشور شما برداشته شده و به جای آن امکانات بیشتری در اختیار شما قرار داده شود کره ای‌ها هم این وعده را باور کرده و زحمات چندین ساله خود را با دستان خود نابود کردند و در این موقع بود که مطالبات بی حد  و حصر آمریکایی‌ها شروع شد.

captcha