کرامت و عزت انسانی؛ دستاورد انقلاب/نسل جوان در ارزش‌های انقلاب مشارکت داده شوند
کد خبر: 2819083
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
امام جمعه معمولان تاکید کرد:

کرامت و عزت انسانی؛ دستاورد انقلاب/نسل جوان در ارزش‌های انقلاب مشارکت داده شوند

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام عابدینی کرامت و عزت انسانی را از دستاوردهای انقلاب بیان کرد و گفت: اگر این انقلاب و ارزش‌های آن‌را فقط منحصر به خود کنیم خطرناک است و ممکن است که تداوم نداشته باشد. لذا ما باید نسل جوان را در ارزش‌هایی که گذشتگان به‌دست آورده‌اند، شریک کنیم.

حجت‌الاسلام مهدی عابدینی، امام جمعه شهرستان معمولان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، ضمن تبریک ایام دهه فجر، گفت: انقلاب اسلامی در دوران معاصر و غیبت امام معصوم(ع) راه و روش جدیدی را در زندگی بشریت ایجاد کرد و انسان را از آن سردرگمی و جهالت آزاد کرد و باعث شد نوری ایجاد شود و بشر از حاکمیت بدی که غرق در مادیات بود نجات یابد.
وی عنوان کرد: با توجه به این‌که ظهور انقلاب اسلامی در ایران بوده اما مختص ایران نیست و برای تمام بشریت که اسیر مادیات و هوای نفس بوده و به بن‌بست رسیده‌اند، راه نجات است.
حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به این‌که مسائل مادی و دنیایی انسان را قانع نمی‌کند چراکه فطرت آدمی مادی نیست و عوامل جن و انس راه را برای کمال بشر بسته بودند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران باعث شد و راه و روزنه نوری به‌سمت تعالی و رشد باز شود این درحالی است که اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی روز به روز بیشتر نمایان می‌شود.
امام جمعه معمولان با اشاره به این‌که هتک حرمت به پیامبر اکرم(ص) نشان‌گر عجز و ناتوانی ایادی شیطان، استکبار و صهیونیست است، اظهار کرد: آن‌ها نمی‌توانند در مقابل قرآن، حقایق آن و منش و اخلاق پیامبر اکرم(ص) که حُسن خُلق او مهم‌ترین عامل جذب افراد است ایستادگی کنند به همین دلیل دست به چنین کارهایی می‌زنند.
وی با بیان این‌که در تورات و انجیل در رابطه با پیامبر اکرم(ص) با عظمت یاد شده است، خاطرنشان کرد: ما مسلمانان اعتقاد داریم که حضرت عیسی(ع)، موسی(ع) و ابراهیم(ع) پیامبران ما نیز هستند و در هیچ آئینی نیست که نشان‌گر حقایق قرآن نباشد و همچنین با پیامبر اکرم(ص) آشنا نباشد.

اراده الهی؛ اولین عامل پیروزی انقلاب اسلامی
حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به این‌که در درجه اول پیروزی انقلاب اسلامی اراده الهی بوده است، بیان کرد: این انقلاب مربوط به امام زمان(عج)، دولت او و مقدمه ظهور اوست که نائب او سکان‌دار این حکومت است.
امام جمعه معمولان با اشاره به این‌که یکی از شرایط فقیه کامل دین بودن این است که مطیع مولای خود باشد، عنوان کرد: فرد فقیه، مجتهد و نائب امام باید مطیع امر مولا باشد و اگر ما امام خمینی(ره) را به‌عنوان یک فقیه و مجتهد می‌شناسیم قطعاً این شخصیت نمی‌تواند کاری را بدون اجازه مولا انجام دهد.
وی، افزود: اراده خداوند متعال بر این بوده است که انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز انقلاب ولی‌عصر(عج) باشد.
حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: با توجه به سخنان بزرگان ما عنایت امام زمان(عج) شامل حال ما شد که انقلاب اسلامی ما پیروز شد.
امام جمعه معمولان با بیان این‌که رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) نیز در پیروزی انقلاب خیلی مؤثر بود، تصریح کرد: خیلی از کشورهای اسلامی انقلاب صورت گرفته است اما برخلاف تذکرهای مقام معظم رهبری انقلاب آن‌ها به نتیجه نرسیده است.
وی عنوان کرد: اگر رهبری که هوای نفس نداشته باشد و به فکر ریاست و حکومت نبوده و عزت را به مردم بدهد و اسلام را نگه‌دارد و زمینه را برای ظهور آماده کند خدا یه او کمک می‌کند.  
امام جمعه معمولان با اشاره به این‌که اصحاب و یاران امام(ره) افرادی بودند که در کنار او ایستاده بودند و هرکدام راهی را نرفتند، عنوان کرد: مجاهدت‌های مردم از دیگر عوامل پیروزی انقلاب بود.
وی با اشاره به این‌که مردم در این راه شهید دادند، اظهار کرد: مردم در این راه شکنجه شدند، به اسارت رفتند و احساس تکلیف کردند که همین دین‌داری، تدین و تبعیت از ولایت باعث شد این نور در دنیا ظهور پیدا کند.

انقلاب ما یک انقلاب ارزشی و معنوی است
حجت‌الاسلام عابدینی با بیان این‌که انقلاب ما یک انقلاب ارزشی و معنوی بوده است، خاطرنشان کرد: البته مسائل مادی و پیشرفت‌های دنیایی نیز مدنظر این انقلاب بوده است.
امام جمعه معمولان با اشاره به این‌که مهم‌ترین دستاورد این بوده است که مردم را به طرف معنویت، کرامت انسانی و عزت انسانی برده است و ما را از آن ذلت خارج کرده و از وابستگی جدا کرد و اعتماد به‌نفس داد.
وی ادامه داد: انقلاب مردم را در زمینه معنوی و مادی رشد داد و بدون وابستگی به شرق و غرب روبه جلو می‌رویم.
حجت‌الاسلام عابدینی با بیان این‌که محوریت انقلاب ما بحث ولایت فقیه است، اظهار کرد: در دوران غیبت امام زمان(عج) با آن به‌عنوان محور آشنا شدیم و اهمیت و ارزش آن‌را فهمیدیم و برخلاف همه فشارها و تحریم‌هایی که داریم عزت و معنوی و مادی خود را حفظ کرده و پیشرفت‌های علمی بدون وابستگی به قدرت‌های غربی را داریم.
امام جمعه معمولان با اشاره به این‌که این یک قانون است که اگر می‌خواهیم در یک جامعه یک روش را در پیش گرفته و به‌عنوان ارزش به نسل بعد انتقال داده و در جامعه نهادینه کنیم باید تداوم داشته باشد، عنوان کرد: ما معتقدیم که انقلاب اسلامی ایران 100 درصد ارزشی است و باید بهتر از گذشته روبه‌جلو حرکت کرده و تداوم پیدا کند.
وی تصریح کرد: ما باید واقعیت‌ها، ظرفیت‌ها و کاستی‌ها را به نسل‌های آینده انتقال داده و همچنین به جوانان میدان و فرصت بدهیم که در رشد و تعالی نظام شریک باشند.
حجت‌الاسلام عابدینی با بیان این‌که ما باید نسل جوان را در ارزش‌هایی که گذشتگان به‌دست آورده‌اند شریک کنیم، تأکید کرد: اگر این انقلاب و ارزش‌های آن‌را فقط منحصر به خود کنیم خطرناک است و ممکن است که تداوم نداشته باشد.
امام جمعه معمولان با اشاره به این‌که دشمنان اگر بخواهند یک خیمه و یا خانه را خراب کنند عمود خیمه و پایه‌های خانه را نشانه می‌گیرند، تصریح کرد: اگر ما عمود خیمه خود را شناخته و به جایگاه آن پی ببریم دیگر کسی نمی‌تواند به ما آسیبی برساند.

عمود خیمه ما ولی‌ فقیه است
وی، افزود: عمود خیمه ما ولی‌ فقیه است که با همه وجود مراقب هستیم که به آن آسیبی نرسد و در جهت تقویت آن تلاش می‌کنیم.
حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به این‌که ما باید منصفانه و به‌دور از همه تعصبات فکر کنیم که انقلاب چه جایگاهی در این جهان دارد و چه دستاوردهایی برای ما داشته است، اظهار کرد: انقلاب به ما عزت و کرامت داده و برخلاف همه سختی‌ها و توطئه‌ها جلو هستیم به‌طوری‌که قدرت‌های دنیا اظهار عجز می‌کنند.
امام جمعه معمولان با بیان این‌که اگر با تفکر حرکت کنیم هم خودمان را قدرتمند می‌کنیم هم در برابر توطئه‌های دشمن بصیرت لازم را به دست می‌آوریم، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم دستاوردهای انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنیم قدر این فرصتی را که در طول تاریخ بوده و کسی قدرش را ندانسته بیشتر می‌دانند.
وی ادامه داد: مردم ما در زمان جنگ تحمیلی، تحریم و جنگ فرهنگی با حضور پُرشور خود در صحنه نشان دادند که همواره به این انقلاب اعتقاد دارند و از آن پشتیبانی می‌کنند.
حجت‌الاسلام عابدینی با بیان این‌که ما سالانه شاهد حضور پُرشور نسل‌های جوان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن هستیم، تأکید کرد: ما شاهد حضور افرادی هستیم که در سال‌های قبل رغبتی به حضور در راهپیمایی نداشتند اما امسال آگاه شده و پُرشور در این راهپیمایی شرکت می‌کنند اما در عین حال باید مراقب توطئه‎های دشمن نیز باشیم.

captcha