وقف می‌تواند گره‌گشای معضلات حوزه درمان و سلامت باشد
کد خبر: 2866388
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
مدیبرکل اوقاف استان مرکزی:

وقف می‌تواند گره‌گشای معضلات حوزه درمان و سلامت باشد

گروه اجتماعی: وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری معضلات در حوزه درمان و سلامت جامعه به‌عنوان بخشی از مهم‌ترین نیازهای مردم جامعه باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه امروز، 29 بهمن در جلسه انعقاد تفاهم نامه مشترک این اداره و دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه است که سهم بسزایی در رفع مشکلات جامعه در ابعاد مختلف دارد.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند گره‌گشای بسیاری معضلات در حوزه درمان و سلامت جامعه به‌عنوان بخشی از مهم‌ترین نیازهای مردم جامعه باشد، اظهارکرد: امروز تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها و تهیه وسایل و ابزار پزشکی که امروز برای تشخیص بیماری‌های مختلف کاربرد دارد از مهم‌ترین نیازهای جامعه است.

حجت الاسلام عباسیان تأکید کرد: امید است امضای تفاهم نامه بین اداره اوقاف و امور خیریه استان و دانشگاه علوم پزشکی اراک راهی باشد که خیران را تشویق کنیم تا در این زمینه فعال باشند تا خدمات پزشکی در راستای تأمین سلامت جامعه گسترش بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه احیا، بازسازی موقوفات درمانی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است، عنوان کرد: در حال حاضر در استان مرکزی تعداد 8 موقوفه درمانی وجود دارد که این موقوفات در شهرهای اراک، خنداب و ساوه خدمات پزشکی و درمانی ارائه خدمت می‌کنند.

به گزارش ایکنا حسن طاهر احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه، گفت: متأسفانه مشکلات بهداشتی درمانی استان فراوان است و دانشگاه علوم پزشکی و دولت به تنهایی نمی‌توانند از عهده حل بسیاری از مشکلات حوزه سلامت با توجه به بالا بودن هزینه‌ها بر بیایند.

وی ادامه داد: یکی از ارگان‌هایی که می‌تواند در حل مشکلات حوزه سلامت نقش مهمی داشته باشد و انتظارات مردم را در این خصوص برآورده سازد اداره اوقاف و امور خیریه استان است.

طاهراحمدی ادامه داد: از این رو تفاهم‌نامه مشترکی بین اداره اوقاف و امورخیریه و دانشگاه علوم پزشکی اراک منعقد شد تا در جهت حل مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی افزود: در این راستا مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی با تأمین نیروی انسانی اعم از پزشک و پرستار موقاف درمانی اداره اوقاف را یاری کند و اداره اوقاف نیز برخی از درآمد موقوفات و نذورات را به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص دهد.

طاهراحمدی بیان کرد: امید است که اینگونه اقدامات مقدمه‌ای باشد تا در آینده اتفاقات مهمتر و بزرگی در جهت رفع مشکلات بهداشت و درمان استان برداشته شود و مردم از این تفاهم و توافق نهایت بهره را ببرند.

این مقام مسئول در پایان، یادآورشد: از مهم‌ترین بخش‌های این تفاهم‌نامه بازسازی و گسترش بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک است و بی‌شک این تفاهم‌نامه موجبات رضایت مردم ولایت‌مدار استان را فراهم خواهد کرد.

captcha