برنامه‌های فرهنگی نوروز شهرستان رستم، متناسب با شأن ایام فاطمیه برگزار می‌شوند
کد خبر: 2954373
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

برنامه‌های فرهنگی نوروز شهرستان رستم، متناسب با شأن ایام فاطمیه برگزار می‌شوند

گروه اجتماعی: مسئول اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رستم با اشاره به تقارن ایام نوروز با دهه فاطمیه افزود: تمامی برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام فاطمیه (س) برگزار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مقامت محمودی، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رستم امروز، 18 اسفند در جمع خبرنگاران از پیش‌بینی فضاهایی برای اقامت و اسکان مسافران نوروزی در شهرستان رستم خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان با محوریت نوروز 94، شهرستان رستم از هر جهت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
وی عنوان کرد: در این جلسه با تأکید بر ضرورت خدمات رسانی هر چه بهتربه مسافران و گردشگران و تعیین وظایف هر یک از معاونت‌ها و کمیته‌ها اقدامات پیش‌بینی شده توسط هر یک از نهادها تشریح و مقرر شد مدارس هدف اسکان در دو بخش مرکزی و سورنا مجهز به تجهیزات لازم شوند.
محمودی با اشاره به تقارن ایام نوروز با دهه فاطمیه افزود: تمامی برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام فاطمیه (س) برگزار و نمایشگاه عرضه و فروش صنایع دستی در شهرستان برپا خواهد شد.
وی ابراز کرد: با همکاری راهنمایی و رانندگی و اداره راه علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها، نصب و لکه‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد و تدابیر لازم در راه‌ها به منظور تسهیل در تردد خودروها انجام می‌شود.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رستم همچنین از اجرا شدن طرح تنظیم بازار توسط اداره  تعزیرات نیز خبر داد و گفت: اقلام مورد نیاز مردم و مسافران با نظارت مستقیم بر قیمت‌ها عرضه می‌شود.
محمودی به بقاع متبرکه این شهرستان اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف نیز در زمینه آماده‌سازی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به ویژه امامزاده حسن(ع) و امامزاده پیرشمس(ع) اقدامات لازم را انجام داده است ضمن اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور مستمر در ایام نوروز خدمات شهری را به شهروندان ومسافران ارائه می‌دهند.
وی، شهرستان رستم را یکی از زیباترین و کهن‌ترین مناطق ایران باستان در فارس دانست و گفت: بر اساس شواهد و مستندات تاریخی سه دوره پیش از تاریخ، دوران تاریخی و دوران اسلامی را می‌توان برای این شهرستان در نظر گرفت.
محمودی، تمدن‌های پیش از تاریخ شهرستان را مربوط به هزاره هشتم پیش از میلاد و تمدن‌های تاریخی آن را مربوط به 4400 سال پیش و عمده تمدن‌های موجود را مربوط به دوران ایلامی، ماد، هخامنشی، اشکانی، سامانی و سلسله‌های اسلامی دانست.
وی، با دعوت از مسافران نوروزی برای سفر به این شهرستان افزود: شهرستان رستم در حدود 1200 کیلومتر مربع گستردگی دارد و مرکز آن شهر مصیری است که در 154 کیلومتری شهر شیراز جای گرفته است. این شهرستان از سوی شمال با استان کهگیلویه و بویراحمد، از سوی شرق و جنوب با شهرستان ممسنی و از سوی غرب با شهرستان گچساران مرز مشترک دارد.
این مقام مسئول عنوان کرد: چشمه سارهای مراسخون، آبشار پای تف، تالاب سر آسیاب منصورآباد، گور دخمه  دائو دختریا دی و دور (مادر و دختر) مربوط به سالهای 550 تا 650 پیش از میلاد،  نقشبرجسته ایلامی گورنگون مربوط به دوران ایلامی و 2400 سال پیش از میلاد مسیح در کوه گورنگون سه تلان رستم و تفرجگاه سراب سیاه منصورآبادبا چشمهسارهای جوشنده، دریاچه قابل قایقرانی، شنا و ماهیگیری، منطقه گود انجیر باطبیعتی کوهستانی و تنوع زیبای گیاهی و جانوری وامامزاده سیدنورالدین(ع) از جمله جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی این منطقه است.

captcha