نمازهای جمعه و جماعت در استان قزوین باید جوان شود
کد خبر: 2965267
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱

نمازهای جمعه و جماعت در استان قزوین باید جوان شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نمازهای جمعه و جماعت در استان قزوین باید جوان شود، عنوان کرد: در حال حاضر میانگین سنی نماز جمعه و جماعت حدود ۴۰ سال است که باید به ۲۵ سال برسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار تاکستان و تعدادی از مسئولین این شهرستان اظهار کرد: جدی شدن و جوان شدن نمازهای جمعه در استان قزوین نیازمند جوان شدن و جدی تر گرفتن نمازهای جماعت است و همه باید برای این کار بزرگ فکر و برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توان نمازهای جمعه را تشریفاتی خواند و دیگر به مسائل حوزه شهری و مشکلات مردم کاری نداشت، افزود: ائمه جمعه در استان و کشور با دقت نسبت به مسائل اطراف خود حساس هستند و خود را ملزم به پیگیری حقوق مردم می‌دانند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: عشق به ولایت، رهبری و پایبندی به ضوابط نظام اسلامی از خصوصیاتی است که باید خداوند متعال را به سبب بهره‌مندی از آن شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه یکدلی و یکپارچگی دو خصیصه برجسته مردم استان قزوین است، ادامه داد: اگر به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری باشیم با همین دو خصوصیت می‌توان نوید آینده‌ای روشن را به مردم قزوین داد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر لزوم معرفی فرهیختگان استان قزوین تأکید کرد: این خطه از دیرباز مشاهیر و فرهیختگان بسیاری را در خود جای داده و در عصر حاضر نیز از وجود افرادی چون آیت‌الله باریک‌بین و مرحوم آیت‌الله شالی بهره‌های بسیار برده است؛ بهره‌هایی که گاه مستقیم و در برخی مواقع به طور غیر مستقیم به ما می‌رسد، همچنین خدمات آنان تا سالیان متمادی و حتی نسل‌های آینده استان قزوین را تغذیه می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه  اخوت و برادری، نگاه استانی به مسائل جای جای این خطه و عملکرد منطقه‌ای باید در دستور همه مدیران و دست اندرکاران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد، بیان کرد: همه باید دغدغه داشته باشیم تا فرمایشات مقام معظم رهبری به فراموشی سپرده نشده و بر زمین نماند.

captcha