ارائه محتوای آموزشی اولین قدم‌ برای آموزش آنلاین قرآن است
کد خبر: 3067741
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
نجفی‌سولاری:

ارائه محتوای آموزشی اولین قدم‌ برای آموزش آنلاین قرآن است

گروه فضای مجازی: مشاور دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: ارائه محتوای مناسب و شناسایی و تقویت عوامل انگیزشی، دو مسئله بسیار ضروری برای آموزش آنلاین حفظ قرآن است.

حسن نجفی‌سولاری، مشاور دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به آموزش بر خط حفظ قرآن اظهار کرد: خداوند متعال نعمت بزرگی به نام قرآن را از طریق وحی به ما عطا کرده است که آنقدر اهمیت دارد که حتی مقام معظم رهبری در خطاب به جوانان غرب عنوان کرده‌اند که آن را بدون واسطه و به صورت مستقیم بخوانید؛ چراکه امروزه رسانه‌های غربی بر اساس فهم خود و گروه‌های مختلف بر اساس دانش‌ خود آن را ترویج می‌دهند و بسیاری از آن را تحریف می‌کنند؛ بنابراین فضای مجازی ابزار مهمی است که می‌توان از طریق آن به آموزش قرآن پرداخت.

وی افزود: ما باید از همه ابزارهای فضای مجازی برای آموزش قرآن، فراگیری و فهم و حفظ قرآن استفاده کنیم. برای تحقق این امر مقدورات کمی نداریم و باید بپذیریم که تقریباً 60 درصد مردم ایران از سیستم هوشمند برخوردار هستند که می‌توان آموزش بر خط را از طریق همین سیستم‌ها ارائه کرد.

نبود ابزار، مشکل کنونی آموزش آنلاین قرآن نیست

مشاور دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: مشکل کنونی ما در ارائه آموزش آنلاین قرآن ابزار نیست، بلکه باید محتوای آموزشی بسیار ساده و روان را برای همه سطوح تهیه کنیم. بنابراین ارائه محتوای آموزشی اولین قدم‌ ما برای آموزش آنلاین قرآن است.

نجفی‌سولاری ادامه داد: دومین قدم، انگیزه آموزش آنلاین حفظ قرآن برای آحاد جامعه است. ما نباید آموزش را محدود کنیم، بلکه باید آن را برای همه آحاد کشورها مورد نظر قرار دهیم. باید عوامل انگیزشی دیگران را شناسایی کنیم و آن را در جهت مناسب به کار بگیریم تا خواسته مقام معظم رهبری را مبنی بر پرورش 10 هزار حافظ قرآن محقق کنیم.

سیاست‌گذاری کلان شورای عالی فضای مجازی در آموزش آنلاین قرآن

وی بیان کرد: کارگروه آموزش عمومی و فرهنگسازی فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی در این زمینه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که در آخرین جلسه اسفندماه‌، اصول و راهبردها استخراج و در کمیسیون محتوا مطرح شد. امیدواریم تا دو ماه آینده همه این مبانی تدوین و به همه نهادها و دستگاه‌های مختلف برای اجرایی شدن ابلاغ شود.

رئیس سابق مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر اصول معیارها و ارزش‌ها در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود و نهادها براساس آنها برنامه‌های خود را ارائه کنند، قطعاً شاهد اتفاقات مثبتی در حوزه آموزش آنلاین قرآن خواهیم بود.

captcha