توحید، نقطه اشتراک همدلی و همزبانی جهان اسلام است
کد خبر: 3090545
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

توحید، نقطه اشتراک همدلی و همزبانی جهان اسلام است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه توحید نقطه اشتراک همدلی و همزبانی جهان اسلام است، گفت: آیات قرآن مملو از دعوت به توحید برای ایجاد وحدت در بین مسلمین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین صبح امروز، یک‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین که در سالن همایش‌های استانداری برگزار شد، با بیان اینکه خداوند هیچ‌گاه مسلمین را به وحدت دعوت نکرده است، اظهار کرد: آیات قرآن مملو از دعوت به توحید برای ایجاد وحدت در بین مسلمین است.

وی با بیان اینکه خداوند با دعوت مومنین به توحید نقطه اشتراکی را برای حفظ وحدت در میان مسلمانان ایجاد کرده است، افزود: صفوف مومنین در عبادت و بندگی خدا و تمسک به آیات قرآن همدلی و وحدت را در جهان اسلام ایجاد خواهد کرد.

عابدینی با تأکید بر اینکه تلاش‌ها در سال همدلی و همزبانی باید برای ایجاد وحدت در بین مسئولین و مردم باشد، عنوان کرد: سیاست‌بازی نه تنها وحدت و همدلی را ایجاد نخواهد کرد بلکه زمینه نفاق و دو رویی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه سال 94سال فرهنگ فاطمی است، بیان کرد: فرهنگ فاطمی فرهنگ ایستادگی و دفاع از حق است و با این فرهنگ می‌توان در برابر نظام سلطه و استکبار که همیشه به دنبال توطئه و تفرقه است ایستاد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه یکی از بهترین راه‌های تحقق وحدت، همدلی و همزبانی تبعیت از قرآن و حرکت در مسیر قرآن است، گفت: فرهنگ فاطمی، ادامه راه و سیره پیامبر(ص) است و این دو فرهنگ، فرهنگ متضاد با نظام سلطه است.

وی نفاق را سد بزرگی در راه ایجاد همدلی و وحدت در جامعه دانست و تأکید کرد: در حال حاضر رمز مشترک وحدت درجامعه ما ولایت فقیه است و همه ما نیز بر این اصل بزرگ وحدت نظر داریم.

حجت‌الاسلام عابدینی رهبری‌پنداری را یکی از آفت‌های جهان اسلام و زمینه‌ساز بروز مشکلاتی همچون تفرقه و نفاق در جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: آنچه امروز زمینه‌ساز بروز مشکل بین شیعه و سنی شده است همین پدیده رهبری‌پنداری است.

وی در پایان از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در استان قزوین خبر داد و یادآور شد: باید برای برگزاری هرچه بهتر و علمی‌تر برگزار شدن این اجلاسیه برنامه‌ریزی کرد تا بتوانیم میزبان خوبی برای این اجلاس باشیم.

captcha