هم‌دلی و هم‌زبانی ملت و دولت؛ ابزاری مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن
کد خبر: 3096927
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
امام جمعه معمولان مطرح کرد:

هم‌دلی و هم‌زبانی ملت و دولت؛ ابزاری مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام عابدینی اظهار کرد: ما می‌توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی و آسیب‌هایی که دشمن به ما وارد می‌کند ایستادگی کنیم و همچنین می‌توانیم ارزش‌هایی را که داریم به دیگر ملل نشان دهیم که همه این‌ها با هم‌دلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت امکان‌پذیر است.

حجت‌الاسلام مهدی عابدینی، امام جمعه معمولان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به متقارن شدن روزهای آغازین سال 94 با ایام فاطمیه و نام‌گذاری شعار سال به «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» از طرف مقام معظم رهبری، ادامه داد: ما ایرانیان خداوند را به‌خاطر وجود نعمت ولایت و رهبری و ولایت فردی مانند مقام معظم رهبری شاکریم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همیشه مانند حکیمی با صحبت‌های کوتاه و گهربار خود راه‌گشا بوده است، امسال نیز به یک از ملزومات جامعه اشاره کرده‌اند چراکه از بُعد اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اگر بخواهیم هر کاری را انجام دهیم باید با یکدیگر هم‌دل و هم‌زبان باشیم چراکه هیچ‌کاری بدون این مؤلفه به نتیجه نمی‌رسد.
حجت‌الاسلام عابدینی، با اشاره به این‌که در تعالیم دینی ما نیز به هم‌دلی و هم‌زبانی اشاره شده است، عنوان کرد: این نکته را در نظر بگیریم، زمانی‌که مقام معظم رهبری می‌گوید هم‌دلی و هم‌زبانی به این معنا است که فقط در ظاهر با یکدیگر همدل نباشیم بلکه قلب ما نیز باید به یکدیگر نزدیک باشد.
امام جمعه معمولان با بیان این‌که برای تحقق شعار سال باید تلاش کنیم که دیدگاه‌هایمان را به یکدیگر نزدیک کنیم، تصریح کرد: اختلاف نظر و سلیقه امری طبیعی است این درحالی‌است که ما باید از نفاق دوری کنیم چراکه می‌توان با سعه‌صدر و هم‌دلی اختلاف نظرات را حل کرد.
وی با اشاره به این‌که امام زمان(عج) در نامه‌ای که به شیخ مفید نوشته است، می‌گوید: اگر شیعیان هم‌دل باشند ظهور و دیدار ما به تأخیر نمی‌افتد، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین اتفاق عالم خلقت ظهور امام زمان(عج) است که برای استقرار عدل الهی بر روی زمین و تحقق وعده الهی می‌آید، این روایت نشان می‌دهد که تمام مسائل با همدلی قابل حل است.
حجت‌الاسلام عابدینی تأکید کرد: یکی از الزامات تحقق شعار سال این است که پیام‌ها صرفاً به‌صورت سربرگ ادارات و زدن بنر در سطح شهرها نباشد بلکه باید قلب‌ها را به یکدیگر نزدیک کنیم و این امر میسر نمی‌شود مگر این‌که هرکس که پیرو ولایت فقیه است تمام تلاش خود را در انجام این امر انجام دهد.
امام جمعه معمولان با اشاره به این‌که در جهت تحقق شعار سال ملت و دولت دارای وظایفی هستند که مهم‌ترین آن را می‌توان اعتماد متقابل دانست، ادامه داد: دولت کارگزار و ملت کارفرما است که هرکدام وظایفی دارند که باید انجام دهند.
وی افزود: کارگزار باید صادقانه به خدمت کردن به مردم بپردازد و در جهت رفاه حال آن‌ها کار کند که لازمه آن برنامه‌ریزی صحیح و جدیت در اجرای آن است و در طرف مقابل کارفرما وظیفه دارد با سعه صدر و اعتماد به کمک کارگزار برود و هر دو باید از هر چیزی که باعث تفرقه و بی‌اعتمادی طرفین می‌شود دوری کنند.
حجت‌الاسلام عابدینی، تأکید کرد: اگر هرکسی وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهد به آن‌چه مدنظر انقلاب و نظام است دست پیدا می‌کنیم.
امام جمعه معمولان، با اشاره به این‌که هم‌دلی تنها بُعد معنوی را در بر نمی‌گیرد، بیان کرد: همدلی بُعد مادی و معنوی را در نظر دارد چراکه اگر کسی در قید و بند معنویات نباشد برای رسیدن به اهداف دنیایی خود باید با دیگران هم‌دل باشد که با همین هم‌دلی است که به چشم‌اندازهایی که انقلاب در نظر دارد می‌رسیم.
وی تصریح کرد: نمونه این هم‌دلی را می‌توان در بین رزمندگان در دوران دفاع مقدس که هم‌دل و هم‌زبان در برابر تهاجم و تجاوز نظامی دشمنان ایستادگی کردند، مشاهده کرد.
حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: ما می‌توانیم در مقابل تهاجم فرهنگی و آسیب‌هایی که دشمن به وارد می‌کند ایستادگی کنیم و همچنین می‌توانیم ارزش‌هایی را که داریم به دیگر ملل نشان دهیم که همه این‌ها با هم‌دلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت امکان‌پذیر است.

captcha