نقش مهم رسانه ملی در تحقق برنامه‌های قرآنی اثرگذار
کد خبر: 3104402
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
حجت‌الاسلام عابدینی بیان کرد:

نقش مهم رسانه ملی در تحقق برنامه‌های قرآنی اثرگذار

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه باید قرآن را در رأس همه امور قرار دهیم تأکید کرد: نقش رسانه ملی در تحقق این مهم، ویژه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین در دیدار با  مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین و جمعی از معاونان و مدیران این سازمان که صبح امروز، سه‌شنبه برگزار شد اظهار کرد: همدلی وقتی معنا می‌دهد که مبنای دینی داشته و زمینه ساز وحدت باشد.

وی همزبانی بدون هم دلی را نفاق دانست و افزود: اگر حتی یک نفر در یک تیمی با همه همدل نباشد، کارها بخوبی انجام نمی‌شود و همه باید سعی کنیم در امورات خودمان هم دل و همزبان باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه باید قرآن را در رأس همه امور قرار دهیم تاکید کرد: نقش رسانه ملی در تحقق این مهم، ویژه است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به تولید برنامه‌های فاخر در صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: تولیدات صدا و سیما را که می‌بینیم، کارهای خدا پسندانه‌ای است که جای تقدیر و تشکر دارد، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل صدا و سیما مرکز قزوین هم در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات شبکه‌های رادیویی وتلویزیونی استان گفت: امسال با بازنگری صورت گرفته برنامه‌های کم اثر از جدول پخش تولید و پخش صدا و سیما حذف و تولید برنامه‌های باکیفیت و بر اساس ذائقه مخاطبان اضافه خواهد شد.

معصومی‌فر با اشاره به اینکه با مباحث کارشناسی، برخی از مسائل فرهنگی و اجتماعی را در قالب میزگرد بررسی خواهیم کرد، از ساخت مجموعه طنز اجتماعی در صدا و سیمای مرکز قزوین خبر داد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین تولید برنامه‌های مناسبتی با کیفیت را از دیگر اولیت‌های این مرکز دانست و افزود: برای تولید برنامه‌های با کیفیت باید بیشتر از ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه در این زمینه استفاده شود.

وی تأکید کرد: برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان، برنامه‌های گفتگو محور هم در اولویت قرار دارد چون احساس می‌کنیم در این برنامه‌ها سؤالات شهروندان از سوی دستگاه‌های اجرایی استان پاسخ داده می‌شود و ا ین ایجاد امید در جامعه می‌کند.

معصومی‌فردر بخش دیگری از صحبتهای خود به تنگناهای مالی رسانه ملی اشاره کرد و گفت: بر اساس بودجه سال 94 قرار بر این است که دستگاه‌های اجرایی، یک درصد از بودجه جاری خود را برای تولید برنامه‌ها و عرصه اطلاع‌رسانی، به صدا و سیما اختصاص دهند.

captcha