استفاده از ظرفیت‌های اجلاس سراسری نماز برای توسعه فرهنگ نماز در استان قزوین
کد خبر: 3112982
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

استفاده از ظرفیت‌های اجلاس سراسری نماز برای توسعه فرهنگ نماز در استان قزوین

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خواستار استفاده از ظرفیت‌های بیست‌و چهارمین اجلاسیه سراسری نماز برای توسعه فرهنگ نماز در استان قزوین شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین صبح امروز، پنج‌شنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان قزوین که با حضور مرتضی روزبه استاندار قزوین در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امروز افتخار می کنیم شخصیت برجسته عملی و الهی چون حضرت فاطمه زهرا(س) داریم که می تواند الگوی بانوان ما باشد لذا انتظار داریم از این شخصیت برجسته در زندگی خود الگو بگیرند.

وی با اشاره به  برگزاری بیست‌وچهارمین اجلاس نماز در استان قزوین در سال جاری افزود: این اجلاس با حضور شخصیت‌های برجسته فرهنگی و حوزوی در شهر دارالمؤمنین برگزار می‌شود بنابراین باید تلاش کنیم که محتوای علمی این اجلاس را ارتقا دهیم.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان فرصت مغتنمی است تا گامی در مسیر ترویج فرهنگ نماز برداشته شود، ادامه داد: این اجلاسیه که با حضور شخصیتهای برجسته فرهنگی و حوزوی برگزار خواهد شد می تواند زمینه پرداختن به موضوع مهمی چون نماز را فراهم کند.

وی بیان کرد: باید دبیرخانه ای به همین منظور تشکیل شده و فراخوانی برای طلاب، صاحبان قلم و فرهیختگان در رابطه با موضوعات نماز داده شود تا بتوانیم با برگزاری این اجلاسیه به رشد وشکوفایی و توسعه استان کمک کنیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده شود، تأکید کرد: اگر به محتوای علمی این اجلاس توجه جدی شود قادر خواهیم بود به اهداف مورد نظر خود در رابطه با نماز دست یابیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در ادامه در خصوص حادثه توفان در تاکستان گفت: رسیدگی به مشکلات مردم شهر اسفرورین در حادثه توفان در ایام نوروز باید با جدیت و سرعت بیشتری صورت گیرد تا دغدغه آسیب دیدگان کمتر شود.

وی اظهار کرد: مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی باید بتوانند وعده‌هایی که برای حل مشکلات مردم این شهر داده شده را عملیاتی کنند و هر چه سریعتر بر مشکلات مردم این منطقه که در آغاز سال به وجود آمده پایان دهند.

مرتضی روزبه، استاندار قزوین نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری اجلاسیه سراسری نماز در قزوین گفت: با همدلی و انسجامی که در این استان بین مدیران دستگاههای اجرایی استان شکل گرفته امیدواریم بتوانیم این رویداد مهم را به بهترین صورت در این شهر برگزار کنیم.

استاندار تصریح کرد: اجلاسیه نماز در سطح ملی است و همه فرهیختگان و اندیشمندان استان باید بتوانند در موضوع نماز دیدگاههای خود را منعکس کنند.

سپس داود محمدی، رجب رحمانی، روح الله عباسپور و حجت الاسلام حسینی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان دیدگاههای خود در خصوص اجلاس سراسری نماز در زمینه رسیدگی به مشکلات مردم شهر اسفرورین تاکید کردند.

captcha