اختتامیه دوره آموزشی مدیریت جهادی در مشهد آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 3148203
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
ویژه ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور؛

اختتامیه دوره آموزشی مدیریت جهادی در مشهد آغاز به‌کار کرد

گروه اجتماعی: اختتامیه دوره آموزشی مدیریت جهادی ادارات کل تبلیغات استان‌ها صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اختتامیه دوره آموزشی مدیریت جهادی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها، صبح امروز، 26 فروردین‌ماه با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مجتمع ولایت مشهد آغاز به‌کار کرد.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این نشست با اشاره به شعار سال 93، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب شعار این سال را اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اعلام کردند، بر همین اساس در نخستین جلسه شورای معاونان سازمان تبلیغات تحقق این شعار را به عنوان وظیفه معرفی کردیم.

حرکت جهادی در جبهه فرهنگی

وی ادامه داد: با نگاهی به شعار سال بحث مدیریت جهادی را مطرح کردیم تا یک حرکت جهادی در جبهه فرهنگی رخ دهد، در همین راستا دوره‌های آموزشی مدیریت جهادی با حضور معاونان فرهنگی ادارات تبلیغات اسلامی استان‌ها در شهر قم با کمترین اعتبارات و امکانات آغاز شد.

حجت‌الاسلام اسکندری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته دبیرخانه طرح مدیریت جهادی در شهر قم تشکیل شد و به استان‌ها اعلام شد تا طرح‌های جهادی خود را به دبیرخانه ارسال کنند، در نهایت 90 طرح ارسال شد که از این بین 37 مورد با شاخص‌های این مدیریت تطابق داشت.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه سازمان تبلیغات جزو نهادهایی است که در صف اول مخاطبان فرمایشات رهبر معظم انقلاب قرار دارد، اظهار کرد: بعضی از این فرمایشات نیز برای تمام عموم مردم و گروه‌ها و تشکل‌های گوناگون عمومیت دارد و همه مخاطب آن هستند.

وی با بیان اینکه سال 93 سال اقتصاد و فرهنگ بود و به اعتقاد ما این عنوان در زمینه فرهنگ دینی نقش راهگشایی داشت، عموم مردم را مخاطبان تحقق شعار سال دانست و ابراز کرد: باید همه وظیفه‌مند به این فرمان رهبری لبیک گفته و در راستای تحقق آن گام‌های مؤثری را برداریم.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به حمله عربستان به یمن گفت: حمله عربستان به یمن نشان می‌دهد که حامیان مستکبران از اینکه یمنی‌ها در خط مقدم استقامت مبارزه با اسرائیل قرار گرفته و محب اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی و دلداده رهبر انقلاب هستند، به هراس افتاد‌ه‌اند.

شجاعت دینی ما توأم با عقلانیت است

وی اظهار کرد: شجاعت دینی ما توأم با عقلانیت است در حالی که آن‌ها به معنای واقعی کلمه دیوانه‌های مزدور و وحشی محسوب می‌شوند که بویی از ایثار و شهادت نبرده‌اند و فقط با حمایت مستکبران جهان رشد کرده و به مقابله با ملت‌های مظلوم منطقه افتاده‌اند. 

بنابر این گزارش، در حاشیه اختتامیه دوره‌های آموزشی مدیریت جهادی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها از گزارش مکتوب عملکرد مدیریت جهادی در یک سال گذشته رونمایی شد و از استان‌های برتر تقدیر به عمل آمد.

یادآور می‌شود، عصر امروز در حاشیه این برنامه کارگاه آموزشی چالش‌های فرهنگی و اجتماعی با حضور حجت‌الاسلام سیدابوالفضل موسوی، استاد حوزه و دانشگاه و کارگاه آموزشی دولت و ملت؛ همدلی و همزمانی با حضور کوروش شجاعی، مدیر مسئول روزنامه خراسان برگزار می‌شود و فردا این گردهمایی با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدکاظم راشدیزدی، استاد حوزه و دانشگاه و حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به پایان می‌رسد. 

captcha