تشکل‌های دانشجویی آموزه‌های قرآنی را عملیاتی کنند
کد خبر: 3190769
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

تشکل‌های دانشجویی آموزه‌های قرآنی را عملیاتی کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه قزوین با بیان اینکه استفاده از مضامین و نقشه راه قرآنی باعث اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی می‌‌‌‌‌شود، تشکل‌های دانشجویی ر ابه عملیاتی کردن آموزه‌های قرآنی توصیه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین صبح امروز، دوم اردیبهشت در دیدار با فعالان فرهنگی و اعضا تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های قزوین بیان کرد: انجام کار تشکیلاتی مستلزم داشتن برنامه و هدف است و برای رسیدن به نقطه مطلوب فعالیت‌های تشکیلاتی باید اتاق‌های فکر تخصصی برای هر کانون یا تشکل راه اندازی شود.

وی افزود: با تشکیل اتاق‌های فکر حماسه‌ساز می‌‌‌‌‌توان فرصت‌ها و توان افراد را مدیریت کرد و فعالیت‌های پر ثمری را به انجام رساند حتی اگر تعداد فعالان کمتر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: استفاده از مفاهیم، مضامین و نقشه راه قرآنی در جهت انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و برنامه‌ها باعث تحول و اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی می‌‌‌‌‌شود و همه تشکل‌ها باید سعی کنند تا برنامه‌های خود را در جهت عملیاتی کردن آموزه‌های قرآنی اجرا کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و کانونی هیچ‌کس نسبت به دیگری دارای رتبه و برتری نیست و همه با هم باید در جهت پیشبرد فعالیت‌ها با یکدیگر همکاری کنند و این گونه نباشد که در داخل مجموعه هر فردی به دنبال جمع کردن اعضاء به دور خود باشد و از نظرات دیگران استفاده نکند.

حجت‌الاسلام عابدینی تأکید کرد: اعضای کانون‌ها و تشکل‌ها  باید تا آنجا که می‌‌‌‌ توانند از رهبری پنداری و خود محوری در داخل تشکل پرهیز کنند چرا که هر تشکلی گرفتار این مسئله شود مطمئنا از هم پاشیده و اعضاء آن پراکنده خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اطاعت و پیروی از ولایت فقیه را رکن اصلی جامعه عنوان کرد و با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر(ع) گفت: در این حدیث امام محمد باقر(ع) از  نماز، روزه، حج، زکات و ولایت به عنوان ستون‌های اصلی و مهم دین اسلام نام می‌‌‌‌ برد که مهم ترین آنها اصل ولایت بوده و همه اعمال و رفتارها با ولایت معنا و مفهوم پیدا می‌‌‌‌ کند.

وی افزود: ملتی که ولایت نداشته هرگز در دست یافتن به آرمان‌ها و اهداف خود موفق نیست و ولایت هم بدون پیروی معنا ندارد چنانچه در زمان امام علی(ع) بی وفایی و عدم اطاعت از ایشان، باعث خانه نشین شدن امام گردید.

در ابتدای این دیدار نمایندگان انجمن‌ها و تشکل‌های دانشگاه‌های استان با اشاره به برنامه‌های انجام شده و در حال انجام دانشگاه محل تحصیل خود به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در مورد فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی پرداختند.

انتقاد از تبعیض قائل شدن بین دانشگاه‌ها در اختصاص سرانه فرهنگی به دانشجویان، افزایش ارتباط و تعامل بین اعضا تشکل‌های دانشگاه‌های قزوین، پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای در دانشگاه‌های استان، افزایش تعامل بین اعضا تشکل‌ها با مسئولان استانی، تقویت هسته‌های مرکزی فعالان دانشجویی، تبیین دقیق وظیفه فرهنگی و سیاسی فعالات دانشجویی، پرهیز از اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های کلیشه ای و اجرای برنامه‌های تاثیرگذار از جمله انتقادات و پیشنهادات نمایندگان دانشگاه‌های مختلف استان بود.

captcha