گزینه روی میز ایران، فرمان رهبری و اراده ملت های مسلمان و مستضعف است
کد خبر: 3200310
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

گزینه روی میز ایران، فرمان رهبری و اراده ملت های مسلمان و مستضعف است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اظهار کرد: گزینه روی میز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای، فرمان مقام معظم رهبری و اراده ملت‌های مسلمان و مستضعف در برخورد با مستکبرین است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه  ‌این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص)‌این شهر برگزار شد، با تاکید بر‌اینکه روح حاکم بر مذاکرات باید روح اعتقادی و‌ایمان به خداوند و تکیه کردن بر وعده‌های الهی باشد گفت: همانطور که در جنگ تحمیلی با اعتقاد و باور به وعده‌های الهی باور توانستیم در برابر همه دنیا پیروز شویم اگر تیم هسته‌ای هم که به آنها خدا قوت می گوییم مطابق با باورهای اعتقادی و اعتماد به وعدهی الهی و امدادهای غیبی بر سر میز مذاکره حاضر شوند حتما به دستاوردهای بزرگی دست پیدا می کنند.

وی افزود: اگر اعتماد ما به اجانب و وعدهی آنان باشد خداوند ما را به خودمان واگذار می کند و لذا ما به آنها در وعده و وعیدهایشان اعتماد نداریم اما به خداوند متعال و امدادی غیبی که بارها نصیب‌ این ملت شده و همیشه ما را در رسیدن به اهدافمان پیش برده است باور داریم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: کسانی که دارای اعتقادات دینی نیستند و اعتمادی به وعدهی الهی ندارند توان مدیریت و همراهی با مردم معتقد به وعدهی الهی را نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: مدیرانی که بدون داشتن اعتقادات دینی و اعتماد به خدای متعال خودشان را به مردم تحمیل می کنند و یا علی رغم داشتن ضعفی مدیریتی و تنها به به سفارش دیگران روی کار می‌ایند در دنیا به صفت فرومایگی و ذلت پذیری مبتلا می شوند و در قیامت هم باید جواب گوی حقوق از دست رفته مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سخن کشورهای غربی مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی در مذراکرات هسته‌ای گفت: غربی در جریان مذاکرات هسته‌ای اعلام می دارند که گزینه نظامی را روی میز نگه داشته اند، ما هم به آنها اعلام می کنیم که گزینه روی میز ما فرمان مقام معظم رهبری و اراده ملت مسلمان نه فقط در‌ایران، بلکه در همه کشورهای اسلامی است و همان طور که شما گزینه نظامی خود را روی میز نگه داشته‌اید ما هم گزینه روی میز خود را در برخورد با شما حفظ کرده‌ایم.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به عقب نشینی رژیم آل سعود در حمله به یمن گفت: رژیم صهیونیستی –آمریکایی آل سعود با بمباران ملت مستضعف یمن گمان می کرد که می تواند‌این کشور را تسخیر کند اما خدای متعال ننگ و رسوایی را نصیب آنها کرد و با خواری و ذلت عقب نشینی کردند که‌این امر نشانه شکست آل سعود و هم پیمانان منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای آنان است.

وی با اشاره به نتایج حمله آل سعود به یمن گفت: تثبیت و تحکیم مقاومت در مردم یمن اولین نتیجه‌این حمله بود به گونه‌ای که اگر در ابتدا مردم از پرواز هواپیماهای رژیم آل سعود بر آسمان کشور خود و بمباران ترس داشتند ولی بعدا با‌این شرایط خود را وفق دادند و مقاومت در کشور یمن شکل گرفت.

حجت‌‍الاسلام والمسلمین عابدینی،‌ایجاد وحدت و انسجام در میام طوایف یمنی را دومین نتیجه عنوان کرد و گفت: اگر زمانی تعصبات طایفه‌ای و قومی قبیله‌ای باعث اختلاف می شد اما اتقافات به وقوع پیوسته در یمن‌این طوایف را به هم نزدیک کرد به‌این نتیجه رسیدند که چیزی که دلی آنها ر ا به گره زده و وحدت پایدار و مستحکم به وجود می آورد اعتقادات دینی است نه مسائل قبیلگی و طایفگی و لذا توجهاتشان به دین و مبانی دینی بیشتر شد و فهمیدند که باید دست از تعصبات قبیله‌ای بردارند و در برابر دشمن، یک دل و هماهنگ شوند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: با‌این جریان هم مردم یمن و هم مردم دنیا یکبار دیگر اصل پیروزی مظلومیت بر ظلم و ستم را همان طورکه امام راحل(ره) فرمودند "خون بر شمشیر پیروز است" را با تمام وجود احساس کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: افزایش قدرت مردم با محوریت انصارالله نتیجه دیگر حمله رژیم آل سعود به کشور یمن بود و با‌این جریان بین مردم و ارتش همدلی و هماهنگی به وجود آمد و جایگاه ارتش و مردم و عبدالمالک الحوثی میان نهضتی دنیا برجسته شد.

حجت الاسلام والمسلمین پیوستن مردم یمن به خانواده مقاومت را در منطقه را نتیجه دیگر حمله دانست و گفت: اگر روزی در منطقه تنها‌ایران جزو خانواده مقاومت محسوب می شد اما بعد لبنان، غزه و فلسطین که تلاش می کند به‌این مقاومت بپیوندد و سوریه و عراق که جزو‌این خانواده محسوب می شوند با حمله رژیم آل سعود یمن هم به خانواده مقاومت در منطقه پیوست و باعث انزوای بیشتر آمریکا و رژیم صهیونیستی در شد.

وی افزود: جریان یمن باعث افزایش نشاط و امید در میان مسلمانان منطقه و احساس یاس، شکست و سرخوردگی استکبار و طرفداران آنها در منطقه و منافقین شد. خطیب نماز جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماه رجب و شعبان، مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است و اگر از فرصتی دعا و ذکر استفاده نکرده و با ضعف معنوی وارد ماه رمضان شویم شیرین و حلاوت‌این ماه مبارک و لیله القدر را نمی چشیم.

امام جمعه قزوین دعا کردن را از جمله امور مهم معنوی عنوان کرد و گفت: دعا ذکر و یاد خداوند است و انسان با دعا کردن برای خود‌اینده نگری کرده و خداوند هم جواب دعای بنده را با در نظر گرفتن خیر و صلاح انسان به او عطا می کند.

حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: متون دعا آرامش شخص و افراد را تامین و تحمل سختی در زندگی را آسان و به دوستان عزت و موجب ذلت دشمنان می شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با گرامی داشت هفته سلامت عنوان کرد: تلاشی مثبت وزیر و وزارت بهداشت را ارج می نهیم و امیدواریم که‌این تلاشها به جایی برسد که سخن مقام معظم رهبری که "بیماران ما در طول درمان فقط باید دغدغه بیماری خود را داشته باشند" محقق شود.

وی با تبریک ولادت امام جواد (ع) با اشاره به حدیثی از‌ایشان گفت: مطابق حدیثی از امام جواد (ع) هرکس که ستم می کند و هر کس که به ستمگر کمک می کند و کسی که راضی‌این ستم است هر سه با هم در‌این گناه شریک هستند و عاقبت کار خود را خواهند دید.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به سالروز واقعه طبس گفت: واقعه طبس از جمله امدادهای غیبی از جانب خدای متعال به انقلاب اسلامی‌ایران بود که هنوز شیرینی آن برای نسل انقلاب فراموش نشده است چرا که در‌این واقعه پیچیده ترین عملیات نظامی امریکا که برنامه ریزیی دقیقی برای انجام آن و بمباران جماران و آزادی اسیران آمریکایی انجام داده بودند بدون شلیک یک گلوله از طرف‌ایران و تنها در سایه امدادهای غیبی خداوند با شکست مواجه شد و هنوز هم آمریکایی نسبت به‌این موضوع متحیر هستند.

captcha