حضور جوانان در مراسم اعتکاف نشان‌دهنده اعتقاد آن‌ها به سنت‎های الهی است
کد خبر: 3202599
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
امام‌جمعه معمولان:

حضور جوانان در مراسم اعتکاف نشان‌دهنده اعتقاد آن‌ها به سنت‎های الهی است

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به این‌که ما در مراسم اعتکاف و در بسیاری از مراسم مذهبی شاهد حضور جوانان هستیم، گفت: این امر نشان دهنده باور و اعتقاد جوانان به سنت‌های الهی و اهل‌ بیت(ع) است.

حجت‌الاسلام مهدی عابدینی، امام‌جمعه معمولان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، ضمن گرامیداشت ایام ماه رجب که ماه نزول رحمت الهی و عنایات خاص پروردگار است و تبریک ایام ولادت امام علی(ع) گفت: امیدواریم بتوانیم از پیروان واقعی و شیعیان حقیقی اهل‌بیت(ع) و امام علی(ع) باشیم.
وی با اشاره به نزدیک شدن یه ایام‌البیض و اعتکاف، عنوان کرد: در آیات و روایات ما تأکید شده است که انسان زمان‌ها و مکان‌هایی را اختصاص دهد که در آن‌ها خلوتی ایجاد شود که بتواند با خداوند ارتباط برقرار کند.
عابدینی ادامه داد: در واقع انسان باید فرصتی را ایجاد کند که بتواند با تمرکز بیشتری ارتباط خود را با خداوند قوی‌تر کرده و به تعبیری اصلاح کند؛ که یکی از این فرصت‌هایی که برای این کار وجود دارد اعتکاف است.

امام‌جمعه معمولان با بیان این‌که انسان همیشه و در هر زمانی می‌تواند اعتکاف داشته باشد، اظهار کرد: برخی از ایام هستند که برای انجام اعتکاف در آن زمان‌ها تأکید شده است، مخصوصاً ایام‌البیض که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران رونق گرفته است.
وی با اشاره به این‌که ما در مراسم اعتکاف و در بسیاری از مراسمات مذهبی مانند شب‌های قدر، ایام ولادت و شهادت اهل‌بیت(ع)، دهه اول محرم و مناسبت‌های ملی مانند 22 بهمن و 9 دی شاهد حضور جوانان هستیم، تصریح کرد: ظاهر امر نشان می‌دهد که جوانان از همه اقشار در این مراسم ملی و مذهبی شرکت می‌کنند نه‌ قشری خاص که این خود نشان دهنده باور و اعتقاد جوانان به سنت‌های الهی و اهل‌بیت(ع) و همچنین اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی است.
عابدینی ادامه داد: مناسبت‌های ملی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز مناسبت‌های مذهبی هستند چراکه نظام ما اسلامی است.

امام‌جمعه معمولان با اشاره به این‌که حضور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف نشان‌دهنده اعتقاد آن‌ها به سنت حسنه است، خاطرنشان کرد: این ایام فرصتی برای جوانان که غالباً بیشتر در معرض خطر وسوسه شیاطین جنی و انسی و زیبایی ظاهری دنیا که فریبنده است، هستند است چراکه جوانان ما با شرکت در این مراسم از یک سری مسائلی که زینت دنیاست بریده می‌شوند.
وی با بیان این‌که یکی از ظواهر دنیایی که انسان را از آخرت غافل کرده، این است که 24 ساعت روز را با تماشای تلویزیون و برنامه‌های آن می‌گذرانند، اظهار کرد: جوان ما در این سه روز دنیای بدون فیلم و تلویزیون را تجربه می‌کند و می‌فهمد که بدون آن نیز می‌تواند زندگی کند.
عابدینی افزود: اما زمانی‌که قرآن و دعا می‌خواند و با خداوند مأنوس می‌شود حس خوبی به او دست می‌دهد به‌طوری‌که کمتر پیش می‌آید که جوانی امسال در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کند و در سال بعد شرکت نکند چراکه حال خوب این مراسم را تجربه کرده است.
امام‌جمعه معمولان با بیان این‌که این ایام فرصتی برای جوانان است که در برخی از رفتارهای و گفتارهای خود تجدیدنظر کنند، عنوان کرد: بالغ‌بر 80 درصد معتکفین جوانان هستند که باتوجه به این‌نکته والدین و مسئولان می‌توانند با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی درست از این ظرفیت عظیم به‌نحو احسنت در راستای اهداف الهی، اهل‌بیت(ع) و تعالی نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

captcha