برنامه‌ریزی‌های شهری باید جایگاه قزوین در سطح بین‌المللی را ارتقا دهد
کد خبر: 3204836
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

برنامه‌ریزی‌های شهری باید جایگاه قزوین در سطح بین‌المللی را ارتقا دهد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: برنامه‌ریزی‌های شهری باید به سمتی پیش برود که جایگاه قزوین را در سطح ملی و بین المللی ارتقا ببخشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین پیش از ظهر امروز، شنبه، پنجم اردیبهشت در دیدار با اعضای شورای شهر قزوین اظهار کرد: شهر قزوین دارای علما و پیشینه تاریخی پر افتخاری است که در گذشته‌های نه چندان دور، محل حضور عالمان بزرگی چون شیخ بهایی بوده است .

وی افزود: امروز وظیفه و رسالت سنگینی در ارتقا بخشی جایگاه قزوین بر عهده ماست و باید برنامه‌ریزی‌های شهری به سمتی پیش برود که جایگاه قزوین را در سطح ملی و بین المللی ارتقا بخشد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در بحث شهر و شهرسازی اولین و مهم ترین ملاک، امنیت شهر و ساکنان شهر است که دارای جنبه‌های مختلفی است که این جنبه‌ها باید در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های شهری مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: در بحث شهر اسلامی باید در هنگام ساخت و ساز و اجرای پروژه‌ها نشانه‌های یک شهر اسلامی و علاقه مندی به اهل بیت (ع)   در تمام مناظر شهری و بناها در نظر گرفته شود.

وی افزود: در پیاده سازی نشانه‌های یک شهر اسلامی، اشخاصی می توانند نمادهای دینی را آشکار کنند که دارای معرفت قلبی نسبت به خداوند و اهل بیت (ع) باشند.

حجت‌الاسلام عابدینی تاکید کرد: اگر نسبت به این موضوع تعلق خاطر وجود نداشته باشد به زور سواد داشتن، بخشنامه و اجرای برنامه‌های متعدد نمی توان به سمت ساخت شهر اسلامی حرکت کرد اما اگر اراده قلبی پشت این کار باشد خدا هم به مجریان و عاملان آن کمک می کند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: جمع شورای شهر و اعضای آن، مناسب ترین جمعی است که می توان مهم ترین مسائل شهری را در جنبه‌های مختلف با آنها مطرح و از نظرات اعضا استفاده کرد.

در ابتدای این دیدار عباس ظاهری رئیس شورای شهر قزوین با اشاره به تاریخچه تشکیل شوراهای شهر گفت: شورای شهر قزوین از زمان تشکیل تا به امروز در کنار شهرداری توانسته ارتباط بیشتری از لحاظ کاری با مجموعه‌های شهری برقرار کند.

وی افزود: شورای چهارم شهر قزوین از روز اول با یک ویژگی و پویایی خاصی وارد عرصه شهری شد و در حال حاضر، اعضای این شورا با یک نگاه جدی تر در حال تکمیل و توسعه زحمات شوراهای قبلی هستند.

رئیس شورای شهر قزوین ادامه داد: این شورا با 13 عضو و 12 کمیسیون به همراه کمیسیون‌های تخصصی در داخل خود شورا در حال فعالیت است.

captcha