نگاه جهادگران در جهاد دانشگاهی باید بر اساس تقوا و معنویت باشد
کد خبر: 3223146
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

نگاه جهادگران در جهاد دانشگاهی باید بر اساس تقوا و معنویت باشد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه نگاه جهادگران در جهاد دانشگاهی باید بر اساس تقوا و معنویت باشد، گفت: جهادگران باید به این نکته توجه داشته باشند که خدا شما را مأمور کرده تا به این دستاوردهای بزرگی علمی دست پیدا کنید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه استان قزوین صبح امروز در جمع جهادگران جهاد دانشگاهی که در مرکز تله مدیسین درمان ناباروری برگزار شد، با اشاره به آیه « تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالأَرْضُ وَمَن فِیهِنَّ وَإِن مِّن شَیْءٍ إِلاَّ یُسَبِّحُ بِحَمْدَهِ وَلَکِن لاَّ تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا» اظهار کرد: خداوند در این آیه با بیان اینکه « آسمانهاى هفتگانه و زمین و هر کس که در آنهاست او را تسبیح مى‌‏گویند» به ما می‌فهماند که تمام ذرات عالم شعور دارند و هیچ چیزی در عالم وجود ندارد که تسبیح خدا را نگوید.

وی با اشاره به جایگاه جهاد دانشگاهی در تولید علم افزود: اگر بتوان بین دانش و علم با تقوا و معنویت یک تلاقی ایجاد کرد به نتایج و دستاوردهای بزرگی می‌توان دست پیدا کرد.

حجت‌الاسلام عابدینی با بیان اینکه نگاه جهادگران در جهاد دانشگاهی باید بر اساس تقوا و معنویت باشد، عنوان کرد: جهادگران این مجموعه مخصوصا در حوزه علم باید به این نکته توجه داشته باشند که خدا شما را تحریک و مامور کرده تا به این دستاوردهای بزرگی علمی دست پیدا کنید.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن تنها خطاب به پیامبر از واژه «اتَّقِ اللَّهَ» استفاده کرده است، بیان کرد: بیان واژه «اتَّقُواْ اللّهَ» به مومنین به این معناست که اگر هر مجتمعی با ایمان و تقوا وارد میدان شود درهای بسته به روی آنها باز می‌شود و سوال‌های بی‌جواب را پاسخ می یابند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: حتما کسانی که در این مسیر با تقوا حرکت میکنند از همه کسانی که همه فناوری‌ها را دارند اما سلاح تقوا را ندارند جلو می‌زنند؛ این امر در نگاه قرآن امری تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه این موفقیت‌ها تحقق جمعی تقوا است و همان «اتَّقُواْ اللّهَ» است، گفت: کار در مرکز درمان ناباروری جهاد به قدری با عظمت است که تولد هر یک نوزاد باید در تمام شهر جشن گرفته شود.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه این گونه دستاوردها و تلاش‌ها در عرصه علمی، ساخت دین و مسجد است، اظهار کرد: تک تک کسانی که در این وادی کار میکنند در واقع برای اقامه دین و نماز تلاش می کنند.

captcha