موسو‌ی‌بلده «حلیةالقرآن» سطح سه را می‌نویسد
کد خبر: 3260651
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

موسو‌ی‌بلده «حلیةالقرآن» سطح سه را می‌نویسد

گروه ادب: استاد برجسته رشته قرائت قرآن کریم از نگارش «حلیةالقرآن» سطح سه، حوزه فوق تخصصی رشته تجوید خبر داد.

سیدمحسن موسوی‌بلده، استاد برجسته قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: تاکنون سطح یک و دو «حلیةالقرآن» که آموزش تجوید قرآن به روایت حفص از عاصم است، به نگارش درآمده و استقبال خوبی از آن شده است.

وی افزود: سطح یک این کتاب برای نخستین بار در سال 1365 به چاپ رسید و روایتی که در آن مبنای آموزش قرار گرفته، روایت متداول و جاری در جهان اسلام به شمار می‌آید و می‌توان گفت آموزش آن کاربردی بوده و در کمتر کتابی می‌توان این نوع روش آموزش را یافت.

موسوی‌بلده ادامه داد: دو کتابی که شامل سطح یک و دو است، در ابتدا به صورت یک کتاب بود، اما پس از چند شماره چاپ، احساس کردیم که باید این کتاب شامل دو سطح مجزا باشد، تا آموزش‌های انجام شده کاربردی‌تر شود؛ از این رو دو کتاب یاد شده ویراستاری و بازنویسی شدند.

این استاد برجسته قرآن از نگارش سطح سه این کتاب خبر داد و بیان کرد: این کتاب سطح تخصصی آموزش تجوید قرآن را در برمی‌گیرد و ایجاب می‌کند که این سطح نیز تدوین شود و از سوی دیگر بسیاری از علاقه‌مندان درخواست کرده‌اند که این کتاب به نگارش درآید تا مورد استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی یادآور شد: به دلیل مشغله‌های فراوان، نگارش این مجلد به تأخیر افتاده است و در حال حاضر رونویسی‌های آن را انجام داده‌ام و حدود 70 درصد کار انجام شده است و به زودی آن را به پایان برده و به ناشر می‌سپارم.

captcha