بازنده اصلی تحریمات و استفاده از گزینه نظامی، قطعا امریکایی‌ها هستند
کد خبر: 3273300
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
امام جمعه قزوین:

بازنده اصلی تحریمات و استفاده از گزینه نظامی، قطعا امریکایی‌ها هستند

گروه سیاسی: در جریان تهدیدات، تحریم‌ها و استفاده از گزینه نظامی کسانی که خواهند ترسید و خاندان و قدرت پوشالی آنها به آتش کشیده خواهد شد قطعا امریکایی‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین روز گذشته، 18 اردیبهشت در خطبه‌های‌ نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار شد با اشاره به موضع‌گیری‌ها و تهدیدات اخیر آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات هسته‌‎ای اظهارکرد: آمریکایی‌ها و هم پیمانانشان بدانند اگر بر اساس تحریم، تهدید، گزینه نظامی، بداخلاقی و امثال آن بخواهند ملت ما را بترسانند ما به آنها اعلام می کنیم که اگر بناست کسی تهدید شود، اگر بناست کسی بترسد و یا اگر بناست از قدرت نظامی استفاده بشود، آن کسی که خسارت خواهد دید و آن کسی که خواهد ترسید و خاندان و قدرت پوشالی اش به آتش کشیده خواهد شد قطعا امریکایی‌ها هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها بدانند و متدینین ما هم توجه داشته باشند که تجارب تاریخی و حوادثی مانند جنگهای پیامبر اکرم(ص) و شکست گردن‌کشانی مثل قیصر و کسری و پایه‌ریزی عزت، اقتدار و تمدن بزرگ جهانی گویای‌این است که ما شعار نمی‌گوییم و‌ایمان به آن جز پایه‌های اعتقادی ماست.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: ما مردمی هستیم که واقعه طبس را فراموش نمی‌کنیم و شما آمریکایی‌ها که خود در آتش قهر خداوند سوختید نباید آن فراموش کنید و توجه نمایید که همان خداوند حامی ملت ماست.

تیم مذاکره‌کننده عزت، اقتدار و عظمت ملت‌ایران را نادیده نگیرد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان کشور در مورد تیم مذاکره‌کننده، بیان کرد: مقام معظم رهبری همیشه از زحمات تیم مذاکره کننده تشکر کرده و مثل پدری هستند که فرزند خود را به میدان فرستاده ولی از راه دور هم او را کنترل، هدایت، حمایت و هم برای موفقیت او دعا می کند و همه‌اینها با هم است.

وی ادامه داد: ما نیز وظیفه داریم که ابتدا به تیم مذاکره کننده کشورمان در بحث هسته‌ای، خداقوت گفته زیرا زحمت زیادی کشیده و کار سختی را پیش می‌برند و از طرفی نیز حمایت خود را از آنها اعلام می کنیم و دشمنان هم‌این را بدانند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: باید به تیم مذاکره‌کننده کشورمان عرض کنیم، ملت، رهبر، قرآن، مردم غیور، بسیجیان، رزمندگان، توده‌های مردم همه از شما می‌خواهند عزت، سربلندی، اقتدار و عظمت ملت‌ایران را به هیچ قیمتی نادیده نگیرید.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: تیم مذاکره‌کننده باید در نظر داشته باشد که خداوند حامی آنها است و اگر در راه اسلام تلاش کنند خداوند هم آنها را حمایت می‌کند، بنابراین سست برخورد نکرده و نگران نباشند و محکم سخن بگویند که اگر مومن باشیم ما پیروز هستیم.

آل‌سعود به زودی طعم شکست تلخ را خواهد چشید

امام جمعه قزوین با اشاره به شکستهای پی در پی امریکا و متحدانش در جبهه‌های مختلف منطقه عنوان کرد: امریکایی‌ها و متحدانش از شکستهای مفتضحانه خود در سوریه نتیجه‌ای نگرفتند و‌این بار هم می‌خواهند همان نقشه را در یمن هم اجرا کنند ولی‌این بار هم خدای متعال‌ این نقشه آنها را مفتضحانه‌تر از قبل به پایان خواهد برد.

حجت‌الاسلام عابدینی تصریح کرد: قطعا و یقینا آل‌سعود به زودی زود طعم تلخ شکست را خواهند چشید و آمریکایی‌ها هم که از‌ این آل یهود حمایت می‌کنند سیلی آن را از مردم یمن خواهند چشید و درد آن را فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به وضعیت یمن پس از حملات رژیم آل سعود گفت: در حال حاضر مردم یمن به دلیل حملات کافران مسلمان‌نما و صهیونیستهایی که منافقانه در خطه دینی حضور منافقانه دارند واقعا در سختی و گرفتاری هستند که گوشه‌هایی از آن در تلویزیون نشان داده می‌شود اما هزاران مظلومیت پنهان دیده نمی‌شود که باید هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی به حمایت و یاری آنها بشتابیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تبریک محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به عادل بن احمد الجبیر به مناسبت انتصاب وی به سمت وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: ارسال پیام تبریک به کسانی که خون مظلوم از چنگالشان می‌چکد و با جنگ افروزی و بمباران‌هایشان، مظلوم‌ترین مردم را به انواع سختیها گرفتار کرده از طرف مردم پذیرفته شده نیست و بهتر است که از‌این رسم و رسوم رایج به رسم و رسوم‌ایمانی، الهی و دینی روی بیاوریم.

وی افزود: یقین داریم که وزیر امور خارجه کشورمان انسان متدینی است و معصومین(ع) از ما خواسته‌اند که یاور مظلومان و دشمن ستمکاران باشیم حال باید از خود بپرسیم که ‌آیا پیام تبریک، دشمنی با ستمکاران و به نفع مردم یمن بوده و یا نه متاسفانه همراهی با ستمگران بوده است.

حیثیت خود را به ابرقدرتها گره نزنید

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: در داخل کشور ما انتظار داشتیم که افرادی همگام با دین، رهبر و ملت حرکت کنند اما مشاهده می کنیم که هنوز دستهای برخی از افراد به سوی ابر قدرتهای پوشالی دراز است.

حجت‌الاسلام عابدینی ادامه داد: توصیه ما به‌این افراد‌این است که حیثیت خود را با آنها گره نزیند چرا که آنها حیثتی ندارند و هر کس هم به آنها گره بخورد از حیثیت ساقط خواهد شد و در مقابل هر کس که در برابر آنها جدی بوده و با آنها ستیز کند خدای متعال هر ورز بر عزت او می افزاید و‌این امری است که حتی دشمنان هم آن را تجربه کرده‌اند.

منشا عزت، فقط خداوند است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بخشی از‌ایه 10 سوره فاطر«مَن کانَ یُریدُ العِزَّةَ فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَمیعًا ۚ:کسی که خواهان عزّت است (باید از خدا بخواهد چرا که) تمام عزّت برای خداست؛» منشا همه عزت و اقتدار را از جانب خداوند دانست و گفت: بر طبق نقشه‌های امریکایی‌ها در طول چندین سال، باید جمهوری اسلامی از روی نقشه‌های جغرافیای زمین محو شده بود اما شاهد هستیم که آنها هر روز با ذلت عقب نشسته و هر روز منطقه‌ای را از دست داده‌اند ولی در مقابل جمهوری اسلامی هر روز پیشرفت کرده و جایگاه جهانی بهتری پیدا کرده و‌این همه عزت و اقتدار از جانب خدای متعال است.

وی با اشاره به روز بیماریهای خاص و صعب‌العلاج گفت: کسانی که در خدمت بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند و به آنها خدمت می‌کنند دارای اجر و پاداش بالایی هستند که به داد یک مظلوم می‌رسند.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: خود بیماران هم بدانند که هر سختی که به خاطر بیماری خود متحمل می‌شوند خدای متعال در قبال‌ این صبر به آنها پاداش می‌دهد و ائمه معصومین(ع) به ما یاد داده‌اند که در هنگام برخورداری از نعمتها و مواجه شدن با مشکلات و سختیها خدا را شکر بگوییم چرا که‌این کار باعث می‌شود تا تحمل سختیها برای ما آسان شود.

امام جمعه قزوین گفت: بیماریهای خاص و صعب‌العلاج از جانب ما درمان ندارند اما چون در پیشگاه خداوند کار نشدنی‌ نیست این بیماران همیشه امید داشته باشند که خداوند به آنها شفا می‌دهد.

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به سالروز آزادسازی هویزه گفت: هویزه در سال 59 به تصرف بعثی‌های عراق درآمد و شهیدانی چون علم‌‎الهدی و یارانشان با مظلومیت در آن شهید شدند و زمانی بود که آزاد سازی هویزه آرزوی ساکنان و همه رزمندگان بود الان آرزوی ما‌ این است که یمن، بحرین، فلسطین اشغالی، سوریه، و عراق از دست حکام آمریکایی - صهیونیستی نجات پیدا کند.
وی افزود: همان خدایی که آزادیهای پی در پی نصیب‌این ملت کرد، آزادیها و پیروزی‌های دیگری را هم نصیب‌ این ملت خواهد کرد و ما منتظر پیروزی مردم یمن بر سعودی‌های آل یهود و صهیونیست و مزدوران امریکایی هستیم و مطمئن هستیم که در‌این جریان شکست رژیم منحوس آل سعودی محقق خواهد شد.

قیامت محل سربلندی و سرافکندگی انتخاب برخی دوستیها است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: قیامت عرصه‌ای است که در آن برخی افراد در دوستی‌های خود سربلند و روسفید و برخی دیگر سرافکنده و پشیمان خواهند شد.

وی افزود: اگر دوستی‌ها بر اساس تقوا، رضایت خداوند، یاری دین خدا ، دفاع از خوبیها ، اقامه نماز، برقراری حکومت دینی و ارزشهای الهی، دفاع از مظلوم باشد صاحبان ‌این دوستیها در قیامت سربلند خواهند بود.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: اما اگر دوستی‌ها بر اساس باندبازی، حفظ منافع دنیایی، تضعیف متدینین و دین خداوند باشد صاحبان‌این نوع دوستی در قیامت از دوستی و انتخاب دوست خود پشیمان و سرافکنده خواهند بود.

captcha