مراسم شب شهادت امام کاظم(ع) در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 3300722
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰

مراسم شب شهادت امام کاظم(ع) در حرم رضوی برگزار شد

گروه اجتماعی: مراسم شب شهادت امام کاظم(ع)، شب گذشته، ۲۳ اردیبهشت‌ماه با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم شب شهادت امام کاظم(ع)، شامگاه گذشته، 23 اردیبهشت‌ماه با حضور زائران و مجاوران حرم رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در این مراسم با بیان اینکه هرکس در کانون نور موسی بن جعفر(ع) ذوب شود، دل او رنگ خدایی می‌گیرد، گفت: پیامبر خدا(ص) برای هر امامی ویژگی خاصی را بیان کرده‌اند که در مورد امام کاظم(ع) فرموده‌اند: «هرکس می خواهد وقتی خدا را ملاقات می کند هم طاهر و هم مطهر باشد موسی بن جعفر(ع) را دوست بدارد» اما باید توجه داشت که طاهر و مطهر و خالص و مخلص هر دو از مراتب نور و از درجات بندگان خاص خدا هستند اما طاهر و مطهَّر یکی نیستند.

وی با بیان اینکه کسی که مخلَص و مطهَّر شد، کسی است که معاملۀ پایاپای با خدا انجام داده است و خدا دلش را در اختیار گرفته و در دل او غیر خدا جای ندارد، ابراز کرد: این فرد هر کاری که می‌کند از جمله ازدواج، فرزندآوری، کار، تولید و ... همه برای رضای خدا خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه 207 سوره بقره «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَادِ، و از میان مردم کسى است که جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‌‏فروشد و خدا نسبت به [این] بندگان مهربان است»، گفت: امیرالمؤمنین(ع) دلش را به خدا فروخت و خدا خرید، بعد از آن، علی(ع) دیگر مال خودش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: کسی که با خدا معاملۀ تدریجی می‌کند، گاهی هوای نفس و غفلت او را زمین می‌زنند اما کسی که دلش پیش خداست میل به غیر خدا ندارد و از این جهت که لذت قرب خدا را یافته است به دنیا نگاه نمی‌کند.

وی ادامه داد: قرآن در آیه 37 سوره نور دربارۀ این افراد می‌فرماید: «رِجَالٌ لَّا تُلْهِیهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَیْعٌ عَن ذِکْرِ اللَّهِ ...، مردانى که نه تجارت و نه داد و ستدى آنان را از یاد خدا به خود مشغول نمى‏‌دارد ...» این افراد کارهای مختلفی انجام می‌دهند ولی هیچکدام با نمازشان تفاوتی ندارد، همانگونه که در نماز به فرمان خدا قیام و قعود می‌کنند شادی و سرورشان هم به فرمان خداست.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: موسی‌بن جعفر(ع) هم خودش مطهر بود و هم کسانی که دل و وجودشان را به مرام و گفتار موسی بن جعفر(ع)، سبک زندگی ایشان، صبر، طاغوت‌زدایی و ظلم‌ستیزی و ناله‌های جانسوز موسی بن جعفر(ع) وصل کنند، مطهر می‌شوند.

وی به چند نمونه از کسانی که تربیت شدۀ امام موسی بن جعفر(ع) هستند، اشاره کرد و گفت: تربیت‌شدگان موسی بن جعفر(ع) تحت تصرفات آن حضرت هستند که از جملۀ آن‌ها علی بن یقطین از معجزات موسی بن جعفر(ع) در دستگاه هارون است؛ حضرت او را رصد کرده و از خطرات حفظ می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه هرکس با امام زمان(عج) پیمان ببندد و با او بیعت کند حضرت خواب و بیداری و همۀ زندگی‌اش را تحت تصرف خود قرار می‌دهد، گفت: ما زیارت ائمه(ع) را برای یافتن و قرب به خدا انجام می‌دهیم از همین رو در زیارت حضرت رضا(ع) می‌گوییم: «انی صمدت من أرضی رجاء رحمتک» ما خدا را می‌خواهیم که دامان حضرت رضا(ع) را می‌گیریم اما وهابیت نمی‌خواهند این را بفهمند.

وی ادامه داد: همین وهابی‌ها طواف خانۀ کعبه را شرک نمی‌دانند که سنگ و چوب است اما دور ضریح ابی الحسن علی بن موسی الرضا(ع) را که حجت خدا و صاحب ولایت مطلقه است را شرک می‌دانند در حالی که آنجا بیت‌الله است و اینجا حرم ولی‌الله.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در قرآن عنوان شده پیراهن حضرت یوسف(ع)، چشمان یعقوب پیامبر(ع) را شفا داد چون بر تن حضرت یوسف(ع) و در خدمت ولی خدا بوده است، اظهار کرد: حال باید پرسید آیا پیراهن حضرت یوسف(ع) پیش خدا ارزش بیشتری دارد یا قبر و ضریحی که بدن امام رضا(ع) و موسی بن جعفر(ع) و امیرالمومنین(ع) در آن قرار گرفته است؟ از همین رو باید دقت کرد که ضریحی که بدن عرشی حجت علی الاطلاق خدا را در بر گرفته به طریق اولی ارزش بیشتری دارد.

captcha