طاهر ماندن برای هیچ کس تضمین نشده است/ خواندن دعای غریق برای حفظ دین از فتنه‌های آخرالزمان
کد خبر: 3303956
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

طاهر ماندن برای هیچ کس تضمین نشده است/ خواندن دعای غریق برای حفظ دین از فتنه‌های آخرالزمان

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه طاهر ماندن برای هیچ کس تضمین نشده است، گفت: سخت‌تر از طاهر شدن، طاهر ماندن است از همین رو آیت‌الله بهجت می‌فرمودند دعای غریق را زیاد بخوانید تا دینتان از فتنه‌های آخر الزمان حفظ شوید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، 24 اردیبهشت‌ماه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه ائمه قدرت الله هستند، گفت: زمین و زمان محتاج امام زمان(عج) است از همین رو امام کاظم(ع) خودشان زندان را پذیرفتند تا به مردم درس عملی بدهند نه اینکه هارون با وجود قدرت ولایت مطلقۀ الاهیه بتواند امام را زندانی کند.

وی با بیان اینکه امام کاظم(ع) زندان را پذیرفت تا به مردم بصیرت بدهد، در آن‌ها انقلاب ایجاد کرده و روحیۀ شهادت طلبی را در آن‌ها به وجود آورد، افزود: قدرت دست امام بود همانگونه که مصیب را از زندان رهایی بخشید.

زندانی بودن امام کاظم(ع) راهی برای نجات شیعیان از عذاب بود

وی در بیان یکی دیگر از دلایل پذیرفتن زندان توسط امام کاظم(ع) اظهار کرد: در روایتی دیدم که امام کاظم(ع) فرموده‌اند: «گناهان شیعیان ما زیاد است و امر دائر است به اینکه آن‌ها عذاب بکشند و یا اینکه من زندان را تحمل کنم»، ایشان زندان را پذیرفتند تا شیعیان عذاب نبینند؛ امامان ما با مهربان هستند اما ما چرا نامهربانی می‌کنیم؟؛ امام زمان(عج) می‌فرمایند ما شما را فراموش نمی‌کنیم اما ما چقدر در زندگی‌مان به یاد امام زمان هستیم؟

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امامان ما مشکلات و مرارت‌ها را پذیرفتند تا تحمل ما را در مقابله با تحریم، زندان و اسارت بالا ببرند، ابراز کرد: با نگاه به امام نباید تحمل این مسائل برای ما سخت باشد. 

وی در ادامه با اشاره به عنایتی از امام کاظم(ع) بیان کرد: هارون زنی طناز و بدنام را انتخاب کرده بود تا حضرت موسی بن جعفر(ع) را وسوسه کند، قصدش این بود هم امام را امتحان کند و هم برای ایشان پرونده سازی کند؛ هارون دستور دارد این زن وارد زندان امام شود، بعد از چندی ماموران وارد زندان شدند و دیدند این زن به سجده افتاده است و در جواب آن‌ها که او را مورد مؤاخذه قرار داده بودند، گفت: هرچه دور حضرت(ع) گشتم دیدم غرق در قرب حق و تضرع و گریه است، حضرت بعد از نمازشان با مقام امامتشان بهشت را به من نشان دادند؛ این اقدام امام چنان تحولی در این زن به وجود آورد که از نجات یافتگان امام موسی کاظم(ع) شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: مهم ترین هَمّی که یک انسان هوشیار دارد خلاصی از گرفتاری‌های آخرت است. آن عیش و زندگی که انسان بعد از تمام شدنش به گودال جهنم برود، زندگی نیست اما اگر مرارت‌ها را در این دنیا تحمل کند بهشت در انتظار اوست.

وی با بیان اینکه بعضی آلودگی‌ها در زمینۀ فکر و عقیده است، گفت: اگر کسی خوبی‌های زیادی داشته باشد و شب‌ها به نماز بایستد اما امام زمانش را نشناسد یا ولایت را با همۀ شئونش قبول نداشته باشد این موضوع مصداق آلودگی فکری است؛ امام زمان(ع) در مورد فقهای زمان غیبت فرمود: «ولی فقیه حجت من است و من حجت خدا هستم» بر اساس این روایت هرکس حجتِ حجت را قبول نداشته باشد خود حجت را قبول نداشته است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه طاهر ماندن برای هیچ کس تضمین نشده است، گفت: سخت تر از طاهر شدن، طاهر ماندن است از همین رو آیت الله بهجت می‌فرمودند دعای غریق را زیاد بخوانید تا دینتان از فتنه‌های آخر الزمان حفظ شوید و آن دعا این است: «یا اللهُ یا رحمانُ یا رَحیمُ یا مُقَلِّب القلوبِ ثَبِّت قَلبی عَلی دینِک».

وی ادامه داد: اگر انسان با خدا معاملۀ پایاپای نکند، خدا او را تحویل نگیرد، عنایتش شامل حالش نشود و او را از جام محبت سیراب نکند انسان در معرض سقوط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: ائمه(ع) در معرض سقوط نیستند چون متولی دل‌های ایشان خداست همانگونه که در زیارت جامعۀ ائمة المومنین خطاب به ائمه(ع) می‌خوانیم: «و لکم قلوب تولّی الله ریاضتها بالخوف و الرجاء، خدا متولی دلهای شماست و دل های شما موقوفه است و خدا تولیت آن را به عهده دارد».

وی با بیان اینکه عالم بودن، فقیه بودن، جانباز بودن و خانواده شهید بودن عصمت برای انسان به وجود نمی‌آورد، گفت: 18 روایت در کتاب عیون اخبارالرضا دربارۀ زیارت حضرت رضا(ع) وارد شده است که در غالب آن‌ها وعدۀ قطعی آمرزش همۀ گناهان داده شده است، گناهان گذشته و آینده، اما ما می‌توانیم پاک بمانیم یا همان آدم سابق شویم؟

captcha