اقامه نماز باید همراه با تعظیم و حفظ حرمت نماز باشد
کد خبر: 3305030
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
جلسات تفسیر هفتگی قرآن قزوین/

اقامه نماز باید همراه با تعظیم و حفظ حرمت نماز باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین گفت: وقتی که انسان برای اقامه نماز به پا می خیزد باید تمام حواس و فکر خود را از امورات دنیوی رها کرده و در فضایی قرار گیرد که تنها توجه خود را به معانی نماز معطوف کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین شب گذشته 27 اردیبهشت ماه در جلسات هفتگی تفسیر قرآن که در حسینیه شهید آوینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: اقامه نماز باید همراه با حفظ حرمت این فریضه الهی باشد و در کنار اقامه نماز، مفاهیمی مثل رعایت عدالت و حفظ حقوق دیگران هم مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: وقتی که انسان برای اقامه نماز به پا می خیزد باید تمام حواس و فکر خود را از امورات دنیوی رها کرده و در فضایی قرار گیرد که تنها توجه خود را به معانی نماز معطوف کند.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: اقامه نماز باید همراه با تعظیم و حفظ حرمت نماز باشد و اگر این گونه نباشد این نماز نمی تواند جزو نماز واقعی محسوب شده و هیچ ارتباط و اتصالی بین نمازگزار و خدا برقرار نمی شود.

این مفسر قرآن اظهار کرد: انسان نباید در هیچ حالی از ذکر و یاد خداوند غافل شود و باید در همه حال توجه خود را  از غیر خداوند بازداشته و همیشه خود را در محضر خداوند حی و حاضر ببیند.

رسیدن به آرامش قلبی  بستگی به اراده فرد در عبادت و بندگی خدا دارد

حجت‌الاسلام عابدینی با اشاره به آیه «أَلَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» گفت: ذکر خداوند مقدمه‌ای برای رسیدن به طمانینه و آرامش قلبی است و رسیدن به این مقام بستگی به اراده فرد در اهتمام به نماز، عبادت و بندگی است.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه “یا أیها الذین آمنوا اذکروا الله ذکرا کثیرا” گفت: وقتی که ذکر خداوند در تمام زندگی انسان جریان پیدا کرد و این  ذکر با فهم،شعور، اندیشه، قلب و معرفت در هم آمیخت در این مرحله انسان صاحب قلب مطمئنه‌ای می شود که در زمره بندگان خالص و مورد خطاب خداوند قرار می گیرد.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: «فزت و رب ّالکعبه» امیر المومنین علی (ع)، «ما رأیت الّا جمیلا» حضرت زینب(س)، الهی رضا بقضائک تسلیما لأمرک لا معبود سواک» امام حسین (ع) و ذکر جمله «با دلی آرام قلبی مطمئن روحی شاد و ضمیری امیدوار به فضل الهی از میان شما می روم» از طرف امام خمینی(ره) نشان دهنده رسیدن صاحبان این سخنان به مقام رضا و خشنودی الهی است و ما هم باید سعی کنیم تا همه اعمال و فعالیت های ما در جهت بندگی و رضایت الهی باشد.

نقشه‌های آمریکا عامل اصلی جنایت‌های عربستان در یمن است

حجت‌الاسلام عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نقشه‌های آمریکا عامل اصلی جنایت‌های عربستان در یمن است که به دلیل خشم استکبار جهانی از ملت های مسلمان انجام می شود  چرا که نمی خواهند عزت و اقتدار امت اسلامی را مشاهده نمایند.

وی افزود: شکست‌های پی در پی استکبار جهانی و متحدان آنها در مواجهه با نیروهای مقاومت در منطقه باعث گردیده تا آنها بخشی از خشم خود را به صورت بمباران بر سر قسمتی از پیکره جهان اسلام فرو ریزند.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیه “إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا” عنوان کرد: خداوند در این آیه به مومنان وعده نصرت و یاری داده و اگر مردم یمن بر اساس ایمان به مبارزه بپردازند قطعا وعده خداوند شامل حال آنها شده و در نبرد با مستکبرین پیروز واقعی میدان خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در مبارزه با سختی ها و ناملایمات، تلاش بنده و یاری خداوند رمز اصلی پیروزی هاست و هر کس بر خداوند توکل کرده و استقامت بورزد خداوند هم او را یاری خواهد رساند.

captcha