طنز اعتراضی است که لباس هنر به تن دارد
کد خبر: 3307603
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
فیض:

طنز اعتراضی است که لباس هنر به تن دارد

گروه اندیشه: مسئول دفتر طنز حوزه هنری،گفت: طنزاعتراضی است که لباس هنر به تن دارد و نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، ناصر فیض، مسئول دفتر طنز حوزه هنری، روز گذشته در حاشیه آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری پاتوق دانشجویی طنز «تلخند» در زنجان در جمع خبرنگاران گفت: استان زنجان بزرگان بسیاری را در زمینه فرهنگ به جامعه تقدیم کرده است و بیشتر مردم آن اهل کتاب و اهل اثر هستند. فرهنگ در رفتار و گفتار مردم این شهر جریان دارد.
وی در خصوص جشنواره طنز تلخند در زنجان عنوان کرد: وقتی هدف از برگزاری جشنواره برای میزبان مشخص باشد، قطعاً از جشنواره استقبال خواهد شد که همین اتفاق در این جشنواره افتاد. آثار ارایه شده نشان می‌داد نویسندگان و شاعران آن به متون فارسی آشنایی دارند.
فیض در خصوص جایگاه طنز ایران در جهان اظهار کرد: در سال پنجاه و هفت، ایران در جهان مطرح شد و در مقابل ظلم ایستاد و توانست در فضایی قرار گیرد که صحبت‌های طنزگونه خود را بیان کند، چرا که مواردی مانند داشتن ادعای حقوق بشر از سوی کشورها، با وجود ظلم بی‌نهایت موقعیت طنزی است که در اختیار شاعران و نویسندگان طنز قرار گرفته است، چرا که با افزایش تجارب موقعیت‌های طنز نیز افزایش می‌یابد
مسئول دفتر طنز حوزه هنری در خصوص ارایه آثار طنز طنزپردازان تصریح کرد: در دهه‌های اخیر ارگان‌هایی که از طنز حمایت می‌کنند افزایش یافته است، این در حالی است که در گذشته آثار طنز به صورت پنهانی باقی می‌ماند.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره تلخند نیز نشان‌دهنده حمایت از این گونه ادبی است و نشان می‌دهد در این استان نیز جایی برای حمایت از طنز وجود دارد، از سوی دیگر دفتر طنز حوزه هنری نیز همواره آماده حمایت از طنزپردازان بوده است.
فیض طنز را زبان اعتراض به ناهنجاری‌های موجود در جامعه دانست و گفت: این زبان قابلیت نقد معضلات موجود در جوامع را با لطیف‌ترین و ظرفیت‌ترین آرایه‌های ادبی فراهم می‌کند.

captcha