گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر در ذوب آهن اصفهان
کد خبر: 3307660
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

گرامیداشت حماسه فتح خرمشهر در ذوب آهن اصفهان

کانون خبرنگاران نبأ: همزمان با سالروز فتح خرمشهر در مراسمی یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس و حماسه فتح خرمشهر در ذوب آهن اصفهان گرامی داشته شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در مراسمی که با حضور سردار سرتیپ پاسدار علی مسجدیان، فرمانده سابق سپاه ولی امر، نماینده لنجان مدیرعامل، جمعی از مسئولان، کارکنان، بسیجیان، بازیکنان، مربی و اعضای کادر تیم فوتبال ذوب آهن برگزار شد، یاد و خاطره رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس و حماسه فتح خرمشهر گرامی داشته شد.

سعد محمدی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال جاری باید برای سربلندی کشورمان تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه با حضور پر صلابت و قدرتمند می‌توانیم به پیشبرد اهداف نظام کمک کنیم، عنوان کرد: وظیفه ما حفظ قدرت نظام است که بخش مهمی از آن به مباحث اقتصادی مرتبط است.

همچنین در ادامه این مراسم سردار سرتیپ پاسدار علی مسجدیان، فرمانده سابق سپاه ولی‌عصر(عج) ضمن بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و لطف و عنایت خداوند در حمایت از رزمندگان اسلام، گفت: مقاومت و ایمان مردم باعث شد دشمن نتواند به اهداف خود برسد و ناچار شد استراتژی خود را تغییر دهد.

وی با اشاره به نقش مردم و آگاهی آنان در تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی، رهبری و توکل به خدا، اطاعت‌پذیری مردم و لطف و عنایت الهی را از مهم‌ترین موارد انقلاب و دفاع مقدس و شکست دشمن برشمرد و گفت: با تکیه بر همین عوامل مهم، رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر که 28 تیپ و لشکر دشمن با همه امکانات حضور داشتند، 19 هزار نفر را به اسارت و 20 هزار نفر را  به هلاکت رساندند.

سردار مسجدیان، استان اصفهان را سرآمد در انقلاب و دفاع مقدس دانست و با تأکید بر ضرورت بصیرت و آگاهی مردم در همه عرصه‌ها و اطاعت از ولایت، بیان کرد: این استان بیشترین رزمنده ، شهید و فرمانده را در طول دفاع مقدس داشته است  و در حال حاضر هم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه مباحث اقتصادی و صنعتی و دفاع از انقلاب پیشگام است.

مهدی رجب‌زاده، کاپیتان تیم ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم روز آزادسازی خرمشهر را یکی از وقایع مهم تاریخ کشور دانست و گفت: همه ما وظیفه داریم  دستاوردهای شهدا را حفظ و نگهداری کنیم.

یادآور می‌شود، در این مراسم از خانواده معزز سرداران شهید قجه‌ای، محمود شهبازی، غلامعلی توکلی و رضا اسحاقیان تجلیل و تکریم شد.

مجید مرادیان

captcha