ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی جدید در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد
کد خبر: 3315268
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
رئیس بسیج هنرمندان استان خواستار شد:

ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی جدید در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

گروه هنر: برگزاری هرچه با شکوه‌تر دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد نیازمند بهره‌مندی از تکنولوژی جدید و طراحی‌های زیبا در این نمایشگاه است.

سید جواد کمالی، رئیس بسیج هنرمندان خراسان رضوی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: در این راستا نباید از ظرفیت و استعدادهای هنرمندان بسیجی غافل شویم لذا ضروری است همه نهادها و دستگاه‌های استان در برگزاری این نمایشگاه حضور فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیج هنرمندان هفت هزار نیرو در کل استان خراسان رضوی دارد، بیان کرد: به صورت رسمی همکاری خود را به دوستانی که در حال برگزاری نمایشگاه هستند، اعلام کردیم اما متأسفانه هنوز اقدامی برای حضور بسیج هنرمندان در این نمایشگاه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کانون‌ها و مؤسسات فقط برای تبلیغ و استفاده از آرم‌های تبلیغی و درآمد اقتصادی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، ابراز کرد: برخی افراد که در این نمایشگاه سرمایه‌گذاری می‌کنند، تنها به سود خود توجه دارند در حالیکه هدف اصلی این نمایشگاه ترویج فعالیت‌های قرآنی عنوان می‌شود.

کمالی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از تکنولوژی جدید و طراحی‌های زیبا در برگزاری هرچه با شکوه‌تر دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، ادامه داد: متأسفانه همپای دلسوز و حامی واقعی قرآن وجود ندارد و بیشتر افراد تنها برای تبلیغ در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

مسئول بسیج هنرمندان خراسان رضوی برگزاری نمایشگاه، حضور کشورهای اسلامی و غیراسلامی و استفاده از آثار آن‌ها را موجب تشویق و ترغیب هنرمندان قرآنی دانست و عنوان کرد: ما می‌توانیم از آثار باکیفیت هنرمندان کشورهای دیگر در جهت پرورش استعداد و خلاقیت‌های هنری بهره ببریم.

حضور در نمایشگاه قرآن نباید تنها جنبه سرگرمی و تفریح داشته باشد

وی با بیان اینکه حضور هنرمندان سایر کشورها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد نباید تنها جنبه سرگرمی و تفریح داشته باشد، ادامه داد: با وجود مراکز فرهنگی جدید در کشورهای مختلف، می‌توان از آثار، تحقیقات و پژوهش‌های افراد برجسته استفاده کرد.

کمالی، استفاده از فنون و طرح‌های هنری،‌ طراحی صحنه و محتوا بخشیدن به آثار ارائه شده در نمایشگاه، ارائه بسته‌بندی‌های فرهنگی در عرصه جهانی با شکل و شمایل زیبا و طرح و رنگ جذاب را از مهم‌ترین ویژگی های جذب مخاطب دانست و افزود: همه این موارد در کیفیت‌بخشی و پیشرفت نمایشگاه و جذب مخاطب تأثیر بسزایی دارد.

captcha